PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z "nobody"



Deko
20-03-2006, 23:10
Witam :)

jestem w miarę początkującym użytkownikiem Joomli w wersji 1.0.8 ale problem z którym pisze "nie daje mi spać". Mam dwa serwisy na Joomli u dwóch różnych providerów. U jednego wszystko działa OK. Natomiast u drugiego mam poważne problemy.

Opis problemu:
Po instalacji komponentu/modułu/szablonu Joomla ustawia mi prawa do zainstalowanego katalogu na "nobody" co skutecznie uniemożliwia mi chmod, wstawienie pliku i generalnie dostęp. Próbowałem korzystać z Joomla Explorer, bez powodzenia, Safe Mode jest ustawione na OFF ale i tak to nic nie daje, za każdym razem po instalacji dowolnego komponentu musze pisać do admina żeby mi ustawił odpowiednie prawa w Apache.

Najbardziej frustrujące w tym jest to, że u innego providera ten problem nie występuje! Więcej u obecnego u którego mam problem okazuje się że jestem jedną na kilka tysięcy osób które ma na serwerze i pierwszą która ma taki problem.

Generalnie jestem twardzielem ale tym razem nie będę ściemniał: Błagam o pomoc :D

Deko

stone
20-03-2006, 23:38
jest to niestety przypadłość Joomli i jedyne wyjście to właśnie joomlaxplorer, ale czemu Ci on nie działa to już cięzko powiedzieć,
czy dostajesz jakies komunikaty o błedach?

Deko
20-03-2006, 23:43
Nie dział bo po instalacji katalog z jomlaexplorerem jest własnością "nobody", wiec pisze zyby zmienili ale to niestety potrwa.

A wiadomo dlaczego niektóre instalacje Joomli maja tą przypadłośc a niektóre nie? To straszeni frustrujące :cool:

Deko

MlodyJopek
03-05-2006, 00:11
Ok to mi się narobiło :/ Bardzo niedobrze.
Miałem sobie joomla xplorer zainstalowane i wszytko przez ostani tydzień dzaiłało ładnie zarówno przez www jak i przez ftp. ale teraz chiałem próbny plik z tłumaczniem pierwszytch kilku linijek komponentu dać żeby zoabczyć czy wogóle dobrze tłumacze i kich nie mam uprawnień prez ftp no to lecem do joomlaxplorer a tam co: