PDA

Zobacz pełną wersję : zmiana kodowania joomli z utf-8 na iso-8859-2



grigorios
02-04-2008, 22:41
Witam. Jestem początkującą osobą jeśli chodzi o system cms bo wczesniej bazowalem na htmlu dlatego prosze o wypowiedzi bardziej "ludzkie" niz profesjonalne:)
Mam problem dotyczacy meta danych. Otóż wg panelu prv w którym to mozna sprawdzac poprawnosc meta danych pojawia mi sie komunikat ze moje kodowanie strony www.clubowamuzyka.ovh.org opartej o joomle jest ustawione na utf-8 a zeby google lepiej traktowalo moja witryne nalezy to zmienic na iso-8859-2. W htmlu bylby to nie zaden problem bo poprostu zmienilbym meta dane i juz. a jesli chodzi o joomle to jestem ciemny. Czy jak w index.php mojej domyslnej templatki w sekcji head wstawie <meta http-equiv="content-type" content="iso-8859-2"/> to nie bedzie sie z joomla nic zlego dzialo bo przeciez wszystkie pliki oraz baza danychjest kodowana w utf-8. Chyba ze prv klamie i google mimo utf-8 zaindexuje moja strone to olac to;) Prosze o pomoc i z gory dziekuje...

zwiastun
02-04-2008, 22:45
a zeby google lepiej traktowalo moja witryne nalezy to zmienic na iso-8859-2

A skąd to "genialne" twierdzenie?

grigorios
02-04-2008, 23:07
no moze nie traktowalo lecz... lepiej jak zacytuje ten komunikat: "Sugestia: zaleca się stosować wartość: text/html; charset=iso-8859-2" Google zaindexuje strone mimo utf-8?

llukasz
04-04-2008, 18:45
Czy można prosić kogoś kompetentnego o doradzenie jak można zmienić kodowanie z utf na iso w Joomli 1.5.x ?

zwiastun
04-04-2008, 23:55
A po co, gołąbeczku? w czymś Ci to przeszkadza? Nie używaj 1.5 , nie będziesz mieć problemu.

llukasz
05-04-2008, 00:00
Nie zrozumiałem, ani intencji pierwszej części postu, ani drugiej.

btw. jak masz zwiastun czas kiedyś i potrzeba kogoś do pomocy przy projekcie to przypominam, że nadal jestem chętny...