PDA

Zobacz pełną wersję : padł serwer - jak odzyskać treść artykułów



badger
30-04-2008, 13:01
Witam!
Jestem tu nowym użytkownikiem, więc na wstępie witam wszystkich:)
Od razu też zaznaczam, że jestem początkujący.
Zleciłem wykonanie strony dla firmy, utworzył nam ją informatyk. Moją działką było jedynie wpisywanie treści statycznych artykułów (typu "oferta"), samym administrowaniem nie bardzo się interesowałem. Jedyne co to skopiowałem sobie wszystkie pliki z ftp no mój dysk (tak na wszelki wypadek). Niestety w ostatnich dniach padł serwer, na którym mieliśmy stronkę. Utraciliśmy wszystkie dane.
Tym razem sam zająłem się tworzeniem strony. Udało mi się zainstalować Joomlę, wszystko wygląda już tak jak wcześniej. Jedyne czego brakuje to treść w poszczególnych działach.
Oczywiście mogę napisać to wszystko od początku, jednak to mi zajmie znów trochę czasu, a jak wspomniałem wcześniej, jest to strona firmowa, liczy się każdy dzień:)
Czy treść artykułów jest zapisywana w jakiś plikach? Jeśli tak, to w jakich? Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!

przemeklew
30-04-2008, 13:09
Jest ona zapisana w bazie danych

Jeśli nie miałeś kopi bazy danych to niestety...

badger
30-04-2008, 13:11
ściągnąłem wszystkie pliki jakie były na serwerze (nie tylko z public_html) - czy jest szansa, że wśród nich są pliki bazy danych?:(

zwiastun
30-04-2008, 13:13
Nie ma. Żadnej.

crazyluki
30-04-2008, 13:16
raczej mała. poza tym - co to był za hosting że nie mają kopii danych na serwerze ? możesz podać adres by inni się tego hostingu wystrzegali;)

badger
30-04-2008, 13:16
:( lipa
Dziękuje za odpowiedzi! Swoją drogą macie tutaj niezłe tempo:) Pozdrawiam

przemeklew
30-04-2008, 13:18
i wszystkie artykuły są zawsze w bazie danych, którą należy co jakiś czas eksportować z panelu myadmin, w celu zabezpieczenia utraty danych.

badger
30-04-2008, 13:45
raczej mała. poza tym - co to był za hosting że nie mają kopii danych na serwerze ? możesz podać adres by inni się tego hostingu wystrzegali;)