PDA

Zobacz pełną wersję : Google AdWords - Śledzenie konwersji - w Joomla



xyb
17-06-2008, 23:39
Witam,
Znamy się mało, więc może ja.. tytułem wstępu J
Jestem userem samoukiem więc mogę nazywać pewne rzeczy w sposób niewłaściwy. Php nie umiem. Znam HTML na poziomie średnim.
Dodam tylko, że administruję dwoma serwisami firmowymi opartymi o Joomla, wcześniej było to Mambo.
Mambo stawiałem sam, migrację na Joomlę, projekt graficzny templatki oraz konfigurację zlecałem na zewnątrz.
Bardzo Wiele zyskałem dzięki Waszej aktywności, ogromna ilość problemów jakie napotkałem podczas użytkowania Mambo / Joomli została rozwiązana dzięki społeczności Joomla ( polskiej przede wszystkim ). Krótko mówiąc – respekt !
Ponieważ do tej pory tylko korzystałem postanowiłem się czymś podzielić.
Opiszę jak udało mi się rozwiązać kwestię związaną ze „śledzeniem konwersji w programie adwords googla” i sprzęgnięcie tegoż z Joomla CMS.
Problem polegał na tym, że kod Java script, który należy wkleić na stronie serwisu, istotnej z punktu widzenia konwersji ulegał „deformacji”. Wklejanie z poziomu różnych edytorów nie wychodziło. Kod wklejał się ale podlegał modyfikacjom. Ze śledzenia konwersji nici :(
Przeszukałem trochę net , niniejsze forum i… rozwiązanie okazało się niezwykle proste.
Niestety nie pamiętam czyj post – ale skierował mnie na http://extensions.joomla.org/ gdzie pobrałem bardzo prosty i ergonomiczny moduł – PHP Modul, który rozwiązał sprawę.
Wklejenie w dowolny artykuł kodu js nie stwarzało więcej problemu.
Wniosek i rada dla innych „słabszych” w kodzie.
Czytaj uważnie fora. Wykaż odrobinę cierpliwości.
Joomla CMS jest oparty o php, to nie jest zwykły html. Wklejenie kodu js, php czy innych do artykułu nie zawsze się uda.
Pzdr. xyb