PDA

Zobacz pełną wersję : usuwanie praw autorskich



FasOlQa
27-08-2008, 14:23
Chciał bym usunać prawa autorskie z niektórych komponentów. Nie znam się na PHP i nie wiem gdzie ich szukać oto komponenty, jeżeli z któregoś komponentu usuwanie praw jest łamaniem jakiejś licencji proszę o wiadomość. Oto komponenty, proszę o wskazówkę gdzie szukać wpisów:
- SOBI2
- mXcomment 1.0.7
- RSGallery2 (http://rsgallery2.net/) 1.11.10 Alpha
- Marketplace Version 1.3.1
- FireBoard 1.3.1
- ExtCalendar 2 (http://extcal.sourceforge.net/)
to chyba tyle, z góry dziekuje.

zwiastun
27-08-2008, 15:02
Hmmm. Pozwolisz zatem na umoralniającą gadkę:
1. Jeśli się nie znasz na PHP, to nie grzeb w kodzie, bo zepsujesz.
2. Jeśli autor komponentu chce umożliwić usunięcie stopki z prawami autorskimi, to stwarza taką możliwość w ustawieniach swojego komponentu. Jeśli jej nie stwarza, to najwyraźniej nie życzy sobie, by usuwano jego firmowe znaki. I ma do tego pełne prawo.
3. Usuwanie informacji o prawach autorskich z kodu jest działaniem naruszającym warunki licencji GPL. Bywa, że projektanci wyraźnie zastrzegają w komentarzach do takich wpisów, iż nie wolno ich usuwać albo - aby je usunąć, trzeba się skontaktować w sprawie warunków takiego działania.
4. Pisałem o tym niedawno - gdy sobie kupisz jakiś produkt oznakowany firmowymi etykietami na trwałe, to je demontujesz? Z pralki, z telewizora, z telefonu. Czy dlatego, że za komponenty nie płacisz, to możesz - przepraszam za słowo - 'wyjelenić' projektanta dokumentnie? Uwidocznienie stopki na Twojej stronie jest Twoją zapłatą za jego pracę!

To wszystko nie znaczy, że nie można tych wpisów usunąć. Można - jeśli się projektantom komponentów w odpowiedni sposób zrekompensuje takie działanie. Nie piszesz wszakże, że masz w tej mierze jakikolwiek pomysł.