PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z trojanem



agaagaton
22-07-2009, 12:40
Mam taki problem. Wygląd mojej strony ulega zmianie, sprawdziłam i w pliku index.php jedna linia została dodana. I jeden katalog o nazwie half34 został utworzony przez trojana.
Jestem początkująca więc nie mam doświadczenia w takich przypadkach. Mam kilka pytań
1. Wiem jak skanować pliki na lokalnym dysku ale nie wiem, czy można i jak skanować pliki na serwerze. Skasowałam wszystkie katalogi i pliki na serwerze, tabele bazy również, i wysłałam na serwer pliki i utworzyłam bazę z plików zapasowych zapisanych u siebie wcześniej. Po kilku dniach znowu mam ten sam problem z tym samym trojanem. Czy to znaczy że na serwerze jest trojan? I jak rozwiązać ten problem? Może trzeba postąpić inaczej?
2. Kiedy próbowałam skasować pliki na serwerze w żaden sposób nie mogłam skasować half34. Próbowałam zmienić atrybut aby móc skasować ale mi się nie udało. Jak zatem można skasować taki i podobne katalogi, pliki?
3. Czy oprócz index.php jakieś pliki również zostają zmienione?
4. Mi się wydaje że musi być jakiś prosty sposób bo skasować i wysłać na serwer pliki zapasowe za każdym razem to przecież droga przez mękę.
Jestem wdzięczna za każdą sugestię. Jeśli ktoś uzna że jestem leniwa i każe poczytać to proszę o konkretny temat, bo słowo "pomoc" znaczy zbyt wiele i jedocześnie nic konkretnego. Nie mam doświadczenia, jestem tylko zwyczajną osobą, która po godzinach chce coś pisać o swojej szkole. Strona jest na serwerze mojej szkoły.
Dziękuję Wam za przeczytanie tego postu, i za ewentualną odpowiedź.
Aga

malkowitch
22-07-2009, 12:44
Zmień hasło dostępu do FTP. Trojan przechwycił je.
Często spotykane jest, że trojan pobiera plik ze strony dodaje swój kod i wrzuca znów.

fox
25-07-2009, 19:27
jeśli to jest trojan związany e stroną gumblar.cn to będzie tylko w plikach index i java srcipt jak dobrze pamiętam

huber2t
26-07-2009, 10:35