PDA

Zobacz pełną wersję : Przy instalowaniu Joomli nie wiem gdzie mam ją rozpakować



nevadaking
31-10-2009, 21:02
Witam.
Jakiś czas temu (dłuższy) uczyłam się Mambo. Teraz chciałabym w oparciu o to zrobić swoją stronę, a Joomla jest następcą.
Z radością przeczytałam, że mogę zainstalować sobie to w całości na swoim komputerze (nie muszę za czas nauki/powtórki płacić za zewnętrzny serwer), ale muszę mieć oprogramowanie serwera.
Choć nigdy w życiu nie miałam do czynienia z serwerami, doszłam do wniosku, że nie święci garnki lepią. W końcu jestem 100% samoukiem, a mam podobno umiejętności wiele.
Okazuje się jednak, że zainstalowanie Joomli zaczyna przekraczać moje możliwości.

Zainstalowałam VertrigoServ, myślę, że nie trzeba opisywać jego zawartości, ale na wszelki wypadek piszę co mam:
* Apache 2.0.63
* PHP 5.2.6
* Mysql 5.0.51b
* Smarty 2.6.19
* SQLite 3.5.9
* PhpMyAdmin 2.11.7
* SQLiteManager 1.2.0
Po wpisaniu w przeglądarce "localhost" pięknie mi się wyświetla jego panel.

Przekopując się przez poradniki i pomoce natykam się ciągle na jeden zasadniczy problem (przy czym dla wszystkich wydaje się to oczywiste, a dla mnie wydaje się główną przeszkodą):
dokąd mam rozpakować Joomlę?

Z jednej strony mam informację: " Jeśli chcesz zainstalować Joomlę na swoim komputerze, to pakiet źródłowy należy rozpakować:
* Windows: zwykle w katalogu: C:\\Apache\htdocs\_nazwa_katalogu_dla_joomla "
nie mam "htdocs", szukałam - czy mam go w takim razie założyć?

Z drugiej strony inna informacja:
"Mając już wersję instalacyjną należy rozpakować pliki na serwer, do katalogu z którego ma być ładowany w przyszłości nasz serwis."
i zaraz potem:
"Kiedy mamy już potrzebne pliki w wymaganym miejscu, uruchamiamy przeglądarkę WWW i wpisujemy w nią adres naszego serwisu."
Otóż ów "katalog z którego ma być ładowany w przyszłości nasz serwis" vel "wymagane miejsce" są dla mnie tajne.

Pomóżcie, bo po 12 godzinach szukania, prób i błędów mam wrażenie że od dłuższego czasu kręcę się w kółko.