PDA

Zobacz pełną wersję : Problem modułu smf recent topics



krzychu
08-12-2005, 18:14
Witam serdecznie.
Jestem absolutnie początkujący w sprawach związanych z Joomlą. Zainstalowałem Joomla 1.0.4 PL oraz forum SMF 1.1 RC1 na tej samej bazie. Dodatkowo chciałem zintegrować logowanie (Joomla-smf login) oraz wystawić nowe posty za pomocą Joomla-smf recent topics. O ile z logowaniem wszystko jest OK, o tyle drugi moduł sprawia mi problemy. Zainstalowałem początkowo wersję 1.1, potem zmieniłem php i xml do wersji 1.3 PL. W obu przypadkach, po odpaleniu modułu mam taki komunikat :

Fatal error: Using $this when not in object context in /usr/home/users/77/user123/www/abc.def.net/modules/mod_smf_recent_topics.php on line 32

Szczerze mówiąc nie znam dokładnie składni php, ale wskazana zmienna w skrypcie użyta jest w taki sposób :

$database->setQuery("SELECT id FROM #__menu WHERE link = 'index.php?option=com_smf'");
if ($this->_result = $database->query()) {
$row = mysql_fetch_object($this->_result);
$smfItemid = $row->id;
}

Gdzie może być problem ?

nexus246
08-12-2005, 20:21
W skladni $this->_result ktora powinna byc uzyta w metodzie klasy a jak wskazuje komunikat o bledzie nie jest. Nie wiem co jest w tym module ale w tym kawalku mozesz podmienic $this->_result na $result.

krzychu
08-12-2005, 21:19
Dzięki za szybką odpowiedź.
Dotarliśmy tym samym do 45-tej linijki skryptu :) .
Tym razem :

Fatal error: Call to undefined function db_query() in /usr/home/users/77/user123/www/abc.cdf.net/modules/mod_smf_recent_topics.php on line 45

Może ktoś na forum używa tego modułu ? Różnica między wersją 1.1, a 1.3PL jest mało istotna, czyżby nikt nigdy nie miał z tym problemów ? Kurcze moje braki w zakresie php są zbyt duże, żeby samodzielnie podejść do tematu.