PDA

Zobacz pełną wersję : Konfiguracja poczty SMTP - maile nie dochodzą z formularza.



ats2008
13-08-2010, 21:25
Witajcie,

Wiem, że kilka wątków już jest na temat niedochodzących maili, ale proszę was o podpowiedź, bo nie mam zielonego pojęcia o co chodzi. Podpowiedzi nic mi nie dały...

Mam formularz kontaktowy i przychodzi wiadomość o błędzie tylko na wpisany adres w formularzu, nie kontaktu.

W konfiguracji serwera poczty mam następująco:

Obsługa poczty - serwer SMTP,
Wysyłaj z adresu - adres admina np. admin@tlen.pl
Nazwa nadawcy - strona www
Ścieżka Sendmail
Uwierzytelnianie SMTP - Tak
Bezpieczeństwo SMTP - brak
Port SMTP - 25
Użytkownik SMTP - brak
Hasło SMTP - brak
Serwer SMTP localhost/smtp.tlen.pl (próbowałem i tą i tą opcję).

w komponencie kontakt mam wpisany adres admina admin@tlen.pl, bo na użytkownika administrator jest on ustawiony.

zachowanie:

Kiedy w serwer SMPT wpisany jest "localhost", to wysyła wiadomość o błądzie wysyłania maila na adres wpisany w formularzu (np. joomla@wp.pl), nie zaś na adres admina.

kiedy wpisałem w serwer SMPT "smpt.tlen.pl", to tylko chwilę pomyślał i nic nie wysłał...

Proszę o podpowiedź lub link, gdzie mógłbym sobie o tym doczytać... pierwszy raz się za to biorę...

pozdrawiam i z góry dzięki.

BK

souacz
13-08-2010, 23:15
A dlaczego nie wysyłasz przez funkcję php mailer? Wtedy nie musisz ustawiać serwerów itp. Jeśli chcesz wysyłać przez smtp to wpisz dla o2: "poczta.o2.pl" - bez cudzysłowów.

ats2008
13-08-2010, 23:26
Witaj!

Dzięki za poradę. W końcu poszło. Gdzieś wyczytałem, żeby broń Boże nie używać domyślnej funkcji PHP, bo cyrki się dzieją, ale śmiga ładnie, tylko się przez to namęczyłem jak głupek.

A więc podsumowując:
Obsługa poczty - funkcja poczty PHP,
Wysyłaj z adresu - adres admina np. admin@tlen.pl
Nazwa nadawcy - strona www
Ścieżka Sendmail
Uwierzytelnianie SMTP - Nie
Bezpieczeństwo SMTP - brak
Port SMTP - 25
Użytkownik SMTP - brak
Hasło SMTP - brak
Serwer SMTP localhost

Będzie dla potomnych ;)

Pozdrawiam.

Zamykam temat.

Asia1
26-01-2011, 09:31
Ja mam ustawione jak kolega podał i u mnie dalej nie dochodzi nic. Jestem juz w czarnej rozpaczy:(

ats2008
26-01-2011, 09:50
Witaj, znam ten ból - ta poczta napsuła mi najwięcej krwi z wszystkiego. Prawdę mówiąc sam nie wiem, jak to działa, tzn. raz działa, raz nie.

Na pewno w ustawieniach standardowych trzeba zmienić tylko adres i tyle oraz oczywiście dodać w komponentach klienta odpowiedniego.

Ostatnim razem męczyłem się pół dnia, przestawiałem, testwoałem i nic. Rzuciłem to na jakiś czas, a kiedy wróciłem poczta działała - myślę, że potrzebuje czasu na "przemyślenie", bo mi wszystkie serwisy chodzą na tym ustawieniu.

Pozdrawiam.

Asia1
26-01-2011, 11:04
Rozwiązanie jet pewnie banalnie proste. Ja straciłam już mnóstwo czasu na to i energii. Wygląda na to że to serwer poczty odrzuca wiadmości tylko nie wiem dlaczego i wydaje mi się że sie juz nie dowiem nie umiem skonigurowac joomla pod tym katem a w pomocy nie jest to NIGDZIE opisane az sie dziwie.

kurtz
26-01-2011, 11:10
port 25 trzeba zastąpić portem 587

nie zawsze rozwiązuje to problem blokady wiadomości systemowych, szczególnie z serwerów [ w klastrze ] wykorzystywanych do mass mailingu !

Asia1
26-01-2011, 13:42
Też nie działa ale słuchajcie w kodzie na stronie joomla znalazłam takie cos Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi byc może to jest przyczyna mail z formularza może jest uznawany za spam i automatycznie jest odrzucany.

Tak moim zdaniem to jest przyczyną. Chodzi tu o to że adresy typu @op.pl (na@op.pl) @tlen.pl @wp.pl jak mój np. są chronione przez antyspam, mają tzw SPF czyli wprowadzenie zabezpieczenia serwerów SMTP (http://pl.wikipedia.org/wiki/Simple_Mail_Transfer_Protocol) przed przyjmowaniem poczty z niedozwolonych źródeł (źródło wikipedia) wprowadzone odgórnie czyli przez na przykład onet w moim przypadku-przynajminej taki komunikat otrzymałam w tych odrzuconych mailach- cały czas wyskakuje coś o antyspamie i spf teraz dopiero zauważyłam. W tych adresach poprostu opcja formularza jest chyba nie do ustawienia. Żeby formularz zadziałał musimy mieć podany adres mailowy z serwera. Taka jest moja teoria i coraz bardziej wydaje mi sie sluszna.
Pooglądałam inne strony. Te które mają formularze kontaktowe mają podane adresy z mailowe z serwera i nie mają napisane o ochronie a te strony które mają op.pl są podane jako zwykłe linki po których klinnieciu otwiera sie outlook i one mają właśnie to zdanie o ochronie:)
czyli żeby formularz działał musimy mieć konta mailowe na jakimś serwerze a nie na tlenach i onetach:)

ats2008
26-01-2011, 14:29
ja używam ciągle tlen.pl i maile mi dochodzą. Jak pisałem - raz przychodziły, raz nie - ostatnio jest znacznie lepiej, bo przestałem się tym przejmować i grzebać w standardowych ustawieniach (ale obawiam się, ze do czasu...). Ostatnio też postawiłem ze 3 strony, wszystkie na adres tlen.pl, bez problemu dochodzą - używaj funkcji pocztowej php.

Ta funkcja ochrony odnosi się do adresu na witrynie, wpisywanego w formularzu, a do tego przypisanego administratorowi, czy wybranemu użytkownikowi.

Pozdrawiam.

kurtz
26-01-2011, 14:32
robisz ustawienia smtp dla funkcji php mail, nie wiedząc czy w ogóle funkcje php mail masz dostępne na serwerze ( albo sendmail ), dodatkowo pisząc odkrycia, które w kilku słowach ktoś wcześniej napisał.

najpierw poznaj swój serwer, potem pytaj, podając szczegóły, bo twoje emocje najmniej nas tutaj interesują.

Asia1
26-01-2011, 14:33
A ja zmienilam w konfiguracji joomla adres mailowy z @op.pl na serwerowy i mi działa:)wszystko dochodzi. Moze tlen nie ma antyspamu, ale onet na pewno ma dlatego mi odrzucało moją pocztę). Myślę, że właśnie dobrze że to napisałam bo są ludzie tacy jak ja którzy dopiero zaczynają i się gubią w temacie i pomocna jest każda wskazówka. Nie każdy jest alfą i omegą w tym temacie od razu:) A serwery mam na home.pl biznes starter w tej opcji jest php 4,5

coldmanns
17-03-2015, 13:54
Witam wszystkich,
odgrzewam temat.

Problem poczty już mam rozwiązany z pewnym wyjątkiem.
Rzecz w tym że poczta działa mi już poprawnie, poza pewnym wyjątkiem.
Mianowicie jedynie wypelnienie formularza kontaktowego na stronie z urządzeń appla niczym nie skutkuje.
Informacja jest taka że wiadomość została wysłana, ale niestety nie dochodzi.

Pozdrawiam