PDA

Zobacz pełną wersję : Kilka Joomli! z jedną bazą danych



hell5pawn
14-10-2010, 11:20
Witam!

Zaznaczam na początku, że przekopałem to forum oraz inne zasoby na necie, ale nie znalazłem sensownej odpowiedzi. A jeśli idzie o Joomla! to fakt jestem bardzo początkujący.

Chcę stworzyć taki pseudo portal składający się z wielu subdomen (osobnych działów).
Ponieważ na hoście, którego nie będę reklamował, mam ograniczoną ilość baz danych MySQL, więc wszystkie te serwisy mają korzystać z jednej bazy danych. Każdy z tych serwisów będzie posiadał także inny szablon.

Doszukałem się już informacji jak to zrobić, ale jest pewna kwestia dla mnie niejasna:
Czy jedna baza danych dla kilku/kilkunastu serwisów może sprawiać mi kłopoty?
Dodam, iż nie potrzebuję dzielenia treści ani użytkowników pomiędzy poszczególnymi serwisami.

Pozdrawiam wszystkich użytkowników Joomla! :)

PeFik
14-10-2010, 11:29
i Tak i Nie, owszem można. Każda Joomla musi mieć tylko inny prefix , czyli np. joa_, job_, joc_ etc... podczas instalacji możesz to dopisać.

Nie, dlatego że nie jest to bezpieczne, pada ci jedna baza ... i wszystkie strony krzyczą i kwiczą , kwik kwik , a ty zostajesz z niczym.

---------- Post dodany o 11:29 ---------- Poprzedni post był o 11:26 ----------

Ponieważ był to twój pierwszy post, pamiętaj, aby czytać wiki.joomla.pl ,kupić sobie jakąś książkę o Joomla! , najlepiej najnowszą i dopiero po lekturze pytać.

pyziak
14-10-2010, 11:34
Napisałeś również :
nie potrzebuję dzielenia treści ani użytkowników pomiędzy poszczególnymi serwisami.
jeżeli skorzystasz z rady @Pefik'a to właśnie będziesz miał ich podzielonych a ich zespolenie będzie wymagało od Ciebie użycia dodatkowych narzędzi.
Ja to widzę tak:
1. Zmień hosting na 'normalny' bo jeżeli w dzisiejszych czasach hosting daje jedną bazę danych to aż się boje pomyśleć co to za egzotyczny hosting
2. Zrób to na jednej Joomla i wykorzystaj do tego kilka szablonów żeby każdy dział miał swój

hell5pawn
14-10-2010, 12:17