PDA

Zobacz pełną wersję : Umowa o wykonanie strony oparta na Joomli



mboy
19-09-2006, 12:33
Czytałem licencje GPL - która odnosi sie do m.in. Joomli, mam jednak wątpliwosc prawna ..
otóż jak duza czesc webmasterów tworze strony oparte na Joomli na zamowienie firm, i teraz pytanko:
Jak powinein wygladac zapis w umowie dotyczacy przeniesienia praw autorskich zgodnie z licencja GPL na rzecz firmy (zleceniodawcy)?

stone
19-09-2006, 13:02
Na prawie nie znam się na tyle aby Ci odpowiedzieć fachowo, ale generalnie masz prawo do tego co sam zrobiełś, tj. szablon, modyfikacje (choć tu nie jestem pewien), dodatki. Natomiast reszta pozostaje GPL. Bo defakto klient nie płaci za zrobienie strony ale zaadoptowanie joomli do swoich potrzeb

zwiastun
19-09-2006, 16:44
1. Klient płaci za to, na co opiewa umowa, tyle, na ile opiewa umowa
2. Oprogramowanie GNU/GPL jest wolne. Wolno Ci za nie ustalić także własną cenę (jak się okazuje, wcześniej i ja źle doczytałem). Mozesz wziąć i milion, jak Ci klient zapłaci.
Prosta zasada: klient chce stronę, a Ty mu ją robisz.
3. Klient nabywa wszakże prawa, ktore i Ty otrzymałeś, a więc ma WIEDZIEC, że oprogramowanie jest na licencji GNU GPL, że jeśli chce, może je sobie pobrać bezpłatnie. Że jeśli chce, może je dalej upowszechniać na takich samych warunkach, a więc na licencji GNU/GPL
3. Nie możesz sobie przypisać praw własności do Joomla. A to nie kwestia ceny, wynagrodzenia, ale właśnie praw własności, autorstwa. Nie możesz powiedzieć, że to Ty stowrzyłeś. Ba MUSISZ zachować wszsytkie oznaczenia w skryptach. Musisz udostępnić klientowi dostęp do wszystkich źródeł (otwarty kod). Powinieneś wyraxnie oznaczyć swoje zmiany i modyfikacje, jakie wprowadzałeś.

Zapis w umowie:
Powinien zawierać punkt mówiący, że jest to oprogramowanie wydane na licencji GNU GPL, z dostępem do odu źródłowego, prawie swobodnego dysponowania, studiowania, także upowszechniania.
Szczegóły - nie tylko sam tekst licencji, ale i np. FAQ do licencji. Jest też po polsku.