PDA

Zobacz pełną wersję : Pytanie nt. modułów zamieszczonych na http://extensions.joomla.org



michxxx
26-10-2010, 14:15
Witam!

Proszę Was o rozwijanie moich wątpliwości nt. dystrybucji i zastosowań tychże rozszerzeń. Jestem początkujący więc proszę o wyrozumiałość.
Otóż np. jest taki moduł dajmy na to:
http://extensions.joomla.org/extensions/structure-a-navigation/menu-systems/accordion-menus/6136

i Licencja: GPL v2 or later oraz Typ: Commercial

Co znaczy ten Typ? Czy to znaczy, że z rozszerzenia można korzystać tylko odpłatnie. Chodź licencja wskazuje na to, że jest to darmowy moduł, czy się mylę?

A może oznacza to, że mogę korzystać tylko na stronach komercyjnych (sic!)?
A gdy jest typ Non-Commercial oznacza że moduł jest darmowy i mogę go stosować na stronach komercyjnych (mam na myśli takich na których oferuje odpłatne usługi), czy jako?

Z góry dziękuje za odpowiedź!

P.S. Proszę wybaczyć moją indolencję językową

zwiastun
26-10-2010, 14:22
Już było razy parę. Teoretycznie: GNU/GPL więc masz prawo, jeśli legalną drogą uzyskasz kod, korzystać.
Co to znaczy "legalną drogą" - trudno zdefiniować. Bo licencja GNU/GPL daje każdemu prawo rozpowszechniania kodu (oprogramowania) wydanego na jej warunkach.
Czy gdybyś jednak sam wydał np. komponent i zaznaczył, że życzysz sobie za korzystanie zeń drobną opłatę (np. 100 zł), gdy podobne rozwiązania na zamkniętych licencjach kosztują kilkaset złotych albo kilka tysięcy, to godziłbyś się na odstępowanie Twojego kodu po koleżeńsku. Pomyśl, jak łatwo można by "zrobić w jelenia" takiego programistę: ściepnąć się na wykupienie od niego licencji, a potem opublikować to oprogramowanie np. na stronie joomla.pl za frico, albo za złotówkę. Autor wyjdzie jak Zabłocki na mydle. Tylko że być może więcej już nigdy nic nie napisze.

Komercyjne - wnosisz opłatę za możliwość używania. I tyle. Inaczej działasz wbrew 7 przykazaniu!

michxxx
26-10-2010, 14:31
Dziękuje za obszerną odpowiedź.

Reasumując i chcąc być pewny: