PDA

Zobacz pełną wersję : Konto użytkownika zniknęło z panelu administracyjnego



sin
13-01-2011, 14:30
Witam wszystkich

Mam stronę postawioną na joomla 1.5.22 z około setką użytkowników. Poprzednia strona była na joomli 1.0.13 ale postanowiłem zmienić na nowe wydanie i postawić stronę od nowa. Użytkowników przeniosłem za pomocą skryptu. Wszystko jest ok. Nie wiem co się mogło stać ale dziś jeden z użytkowników napisał do mnie że nie może się zalogować. Zalogowałem się do panelu i otworzyłem użytkowników. Szukałem tego użytkownika ale nie mogłem go znaleźć. Przy próbie ponownego dodanie go otrzymałem komunikat że taki user już istnieje w bazie.

Co się mogło stać? Jak przywrócić tego użytkownika?

Z góry dziękuje za pomoc

Gall Anonim
13-01-2011, 15:59
Możesz na szybko wywalić użytkownika z BD (osobiście nie polecam jeżeli nie Masz doświadczenia, jeżeli zaś uważasz że Masz - to zrób najpierw kopię BD).
Innym rozwiązaniem - prostszym jest dodanie użytkownika pod nowym loginem (np dopisać do starej nazwy 1 - podejrzewam że właściciel ma więcej niż jedno konto email /niewiele znam osób które jeżeli już mają - to tylko jedno).
Dochodzenie co się stało - cóż - ja zostawiłbym śledczym - jak dla mnie wystąpił błąd podczas procesu migracji (zdarza się) - w bazie jest, a na liście nie ma - czyli został przeniesiony niepełny zapis w tabelach bazy.
Pzdr

sin
13-01-2011, 16:07
Tylko chodzi o to że po migracji użytkownik się logował i nie było problemu. Parę dni temu zalogował się ostatni raz a dziś już nie mógł. To właśnie jest dziwne. Ciekawi mnie co mogło być tego przyczyną.
Jeszcze popatrzę co się mogło stać a w ostateczności stworze nowego usera. Dzięki za pomoc
Pzdr

Gall Anonim
13-01-2011, 16:12
Wiesz co - mam propozycję - spróbuj znaleźć użytkownika nie po loginie - tylko po adresie email (ciekawi mnie wynik)
Pzdr

sin
13-01-2011, 16:23
W panelu administracyjnym użytkownika nie można znaleźć ani po loginie, ani po emailu, ani po id. Po obejrzeniu tabeli w phpMyAdminie użytkownik jest w tabeli jos_users i jego wpis od innych użytkowników różni się tym że w polu password ma dwa razy dłuższe zaszyfrowane hasło. Wygląda to tak jakby dwa hasła były podzielone znakiem dwukropka. Na innej stronie testowej stworzyłem użytkownika i w bazie zmieniłem mu hasło na taki ciąg znaków jaki ma użytkownik który zniknął. Po zalogowaniu do panelu na stronie testowej użytkownik jest widoczny, więc to raczej nie wina tego hasła.
Pzdr

Patkowa
13-01-2011, 16:43
Gratuluję migracji, jakkolwiek udanej, ale wreszcie :)

>Tutaj< (http://forum.joomla.pl/showthread.php?42672-R%EAczne-przeniesienie-tylko-u%BFytkownik%F3w) jest bardzo ładnie wszystko opisane. Widzę, że jesteś kumaty, więc może coś wywnioskujesz.

sin
13-01-2011, 17:29
Dzięki Patkowa za podpowiedź i za linka.
Po sprawdzeniu trzech tabel: jos_users, jos_core_acl_aro, jos_core_acl_group_aro_map okazało się że w trzeciej tabeli brakuje paru wpisów, m.in wpisu dla użytkownika który zniknął. Znalazłem odpowiadające id użytkownikowi w tabeli jos_core_acl_aro i dodałem je do tabeli jos_core_acl_group_aro_map. Po tym zabiegu użytkownik jest teraz widziany w panelu administracyjnym.
Tylko pozostaje pytanie dlaczego wcześniej użytkownik mógł się logować a z dnia na dzień nie?
Jeszcze raz dzięki za pomoc.

Gall Anonim
13-01-2011, 19:57
Miliony możliwości czemu tak się stało - szkoda czasu na dociekanie czy migracja była wpełni poprawna, czy może potem hostingodawca robił backup - sprawa się sypnęła do końca.
Z ciekawostek - znajomy ma hosting komercyjny i opowiadał mi historię nie do pozazdroszczenia - robił witrynkę dla klienta i pracował do czwartej rano.
Kiedy powrócił po paru godzinach snu do pracy nad witryną okazało się że wszystko "cofnęło się" o jakieś trzy godziny jego pracy (jest na tyle doświadczony żeby zapisywać swoją pracę co 15 minut - nawyk).
Skontaktował się z hostingodawcą - a ten (pracownik) powiedział mu iż faktycznie w nocy mieli "niewielkie kłopoty" w funkcjonowaniu serwera ale już wszystko jest w porządku (???).
Pzdr