PDA

Zobacz pełną wersję : Problemy początkującego, joomla 1.5.22 / Zasób zastrzeżony ?!



kitachi
03-03-2011, 14:24
Witam
W dziedzinie CMS jestem zielony jak trawka na wiosnę :D Jednak zdecydowałem się na joomla bo moja wiedza o webmaseringu jest mocno anachroniczna :(
Udało mi się zainstalować Xampp i joomla 1.5.22 wg. poradników jednak muszę przerabiać aktualnie istniejącą stronę i nie mogę wstawić joomla na serwer bo nie mamy na nim włączonej bazy mysql. Chcę jej używać jako swego rodzaju edytora. Miałem nadzieję, że zrobię to na podstawie szablonu IyosisJ1. Zainstalowałem go, jednak chciałem przerabiać go wg. instrukcji z http://www.pomoc.joomla.pl/content/view/539/46/ i tu zonk bo otrzymałem zwrot : "Zasób zastrzeżony" Wszystkie inne strony wrzucone do /xampp/htdock/ działają tylko w HTML, PHP nie startuje. Natomiast joomla działa normalnie. Nie chcę korzystać bezpośrednio z ../xampp/joomla/ bo na stronie nie przewiduję logowania i samej joomla więc jak zacznę przerabiać to co widzę po wywołaniu joomla to nie zaloguję się potem do joomla. Chcę aby moje dzieło było gdzie indziej tak jak w/w poradniku np. http://localhost/testowa
Namieszałem, ale nie umiem tego inaczej wyjaśnić.
Nie wiem czy "Zasób zastrzeżony" to problem z uprawnieniami w xampp ? Katalog localhost wymaga logowania (zrobione wg. instrukcji)
Gdzie znajdę szablon użyty do stworzenia poradnika ? poszukuję podobnego wyglądu tj. treść w formie okna na tle obrazkowym oddalony od wszystkich krawędzi. Okno podzielone na 3 kolumny.
Przepraszam za tak chaotyczną wypowiedź, ale patrzą na mnie i myślą, że urządzam pogaduchy w pracy zamiast twórczo pracować, więc piszę ekspresowo
Mam jednocześnie nadzieję, że umieściłem się w dobrym forum.
Jeśli coś namieszałem (jazda po regulaminie etc.) z góry proszę o wyrozumiałość.
Pozdrawiam

nikszal
03-03-2011, 14:46