PDA

Zobacz pełną wersję : Mootools - ogromna biblioteka



fsss
19-09-2011, 22:30
Jestem nowy w świecie Joomli!, bo zaledwie jakieś 5 dni temu postawiłem ją po raz pierwszy na serwerze. Właśnie skończyłem część główną małego serwisu (tj. już za mną projektowanie i implementacja), jednak ku mojemu zdziwieniu okazało się, że Joomla! to bardzo ciężkie rozwiązanie.

Dzisiaj zacząłem ją optymalizować, czyli włączyłem pełny cache, kompresję gzip i już jest lepiej. Jednak nadal przeraża mnie rozmiar skryptu mootools-more.js ok. 230 KB (i po części mootools-core.js, ale to chyba absolutne minimum). Najgorsze jest to, że większość żądań jest wstrzymywana do czasu, aż zostanie w pełni przesłane mootools-more.js.
Używam niestandardowego szablony i niestandardowych modułów JEvents i Phoca Galllery. Czy przy takiej konfiguracji konieczne jest ładowanie mootools-more.js?
Ewentualnie jakieś pomysły na optymalizację wersji 1.7? Mam dużo obrazków na stronie, a i tak jskrypty stanowią większość z przesyłanych danych. Moim zdaniem to przesada :(

Btw. analizując strone joomla.pl w Firebugu widzę, że macie tylko mały (ok. 20 KB) mootools.js. Mógłby ktoś napisać coś na temat tych optymalizacji?

---------- Post dodany o 19:30 ---------- Poprzedni post był o 17:28 ----------

Znalazłem fajny dodatek jFinalizer i udało się upakować jsa z całej strony do 130KB. Teraz nie jest źle.

krzxsiek
20-09-2011, 23:52
Witam, dołączam się do pytania jak zoptymalizować mootools na stronie.
Tak w ogóle nie rozumiem po co twórcy joomla wwalili taką ogromną bibliotekę jak w poprzedniej 1.5 była ona o wiele mniejsza :/
Właśnie walczę z pozbyciem się mootools na stronie ale jak widzę pozbycie się całkowite nie jest możliwe ponieważ edytor nie działa i jeszcze trochę błędów się robi.

headge
21-09-2011, 09:50