PDA

Zobacz pełną wersję : Komponent do zarządzania w domu wypoczynkowym



Boski90
17-03-2012, 19:21
Witam
Poszukuje komponentu który by działał w domu wypoczynkowym. Opiszę jak by to miało wyglądać.
Jest strona postawiona na Joomla 2.5.3 gdzie są różne informacje, artykuły i takie tam no i okno logowania. Przy rejestracji użytkownika podawane by były takie dane jak nr pokoju (to będzie login) nr konta bankowego i hasło.
Po zalogowaniu użytkownik będzie miał wgląd do historii wpłat, ile zalega z opłatami. Oraz wiadomości od admina.
Od strony administratora to będzie wyglądało tak że on tam prowadzi bazę w excelu. I np jak zobaczy że kowalski z pokoju nr 10 nie zapłacił, to zazmacza w komponencie w joomli że nie zapłacono i wysyła to do danego użytkownika. Jeżeli zapłacono to daje się ptaszka w pozycji historia wpłat.
Tak myślę że Joomla to nie jest dobry pomysł na takie coś. Miałem tylko odświeżyć zwykłą stronę robioną w pajączku. A jak już zrobiłem ją w tym cms, to doszło teraz to...
Myślałem by wykorzystać tu jakiś moduł sklepu i go przerobić. Jak myślicie? dało by radę to jakoś zrobić? Jest coś takiego dostępnego? Pozdrawiam Serdecznie

nikszal
17-03-2012, 19:37
Powiedz mi boski przyjacielu, czy zamierzasz do każdego pokoju w "domu wypoczynkowym" wstawić zestaw komputerowy podłączony do sieci wewnetrznej, by gość miał bieżący podgląd sytuacji z płatnością?
Ponadto, o ile mi wiadomo w domach wypoczynkowych obowiązuje przedwpłata. Mylę się?

Zajrzyj na JED i wrzuć w szakajkę frazę booking.
A tu masz link (http://extensions.joomla.org/extensions/vertical-markets/booking-a-reservations/booking/335?qh=YToxOntpOjA7czo2OiJqb21yZXMiO30%3D) do boskiego komponentu zarządzania pokojami, tylko niech Cię jego cena nie zdziwi.

PeFik
18-03-2012, 09:01
wgląd do historii wpłat, ile zalega z opłatami
1) To hotel czy wynajmowanie mieszkań przez studentów (np. akademik) ?
2) a myślałem, że taką informacje każdy ma na swoim koncie bankowym, na stronei wystarczy komuś profil i dopisek pani z recepcji "zapłacone" / "nieuregulowane"
3) Jeśli w tym waszym "hoteliku" nie ma WiFi, albo kafejki internetowej dla min. 4 osób, to jak sobie wyobrażasz sprawdzanie stanu ?

przemek2300
18-03-2012, 11:52
3) Jeśli w tym waszym "hoteliku" nie ma WiFi, albo kafejki internetowej dla min. 4 osób, to jak sobie wyobrażasz sprawdzanie stanu ?
Przecież strona może stać na serwerze normalnym :) . A co do dostępu pewnie kolega zakłada że każdy ma smartfona lub co najmniej laptopa ? Może to ma być strona wynajmowanych na dłużej mieszkań ?

PeFik
18-03-2012, 12:17
Przemuś, skoro ktoś zapłacił za "hotelik" to chyba wie o tym (patrz pkt2), a jak nie zapłacił to musi zapłacić w momencie przybycia lub opuszczenia pokoju. A sugestia o WiFi dotyczyła, czy on ma się tam logowac podczas pobytu czy przed a może po ? Nie sądzę, aby ktoś rezerwował ten sam ośrodek wypoczynkowy więcej niż 2 razy w roku.

nikszal
18-03-2012, 12:21
Może to ma być strona wynajmowanych na dłużej mieszkań ?
Oczywiście, że może, tylko musisz wiedzieć jaką chcesz osiągnąć funkcjonalność rozszerzenia. Z góry informuję, że możesz wybić sobie z głowy połaczenie systemu rezerwacji z plikami Excella, bo jest to bardzo trudne do osiągnięcia. Za to z czystm sumieniem mogę polecić Rentalot Plus (http://extensions.joomla.org/extensions/vertical-markets/booking-a-reservations/booking/13843?qh=YTo0OntpOjA7czo4OiJyZW50YWxvdCI7aToxO3M6N DoicGx1cyI7aToyO3M6NjoicGx1aW5nIjtpOjM7czoxMzoicmV udGFsb3QgcGx1cyI7fQ%3D%3D). System płatności, rezerwacja online, opis pokoi lub mieszkań, możliwość wprowadzania szeregu dodatkowych usług (darmowych lub płatnych), ikony funkcjonalności pokoju, mieszkania lub ośrodka, przypomnienia o płatnościach.

Polską wersję demonstracyjną możesz tu zobaczyć http://agroturystykalubuska.nstrefa.pl/oferta/pokoj-grety
Wersja demostracyjna developera http://demo.lesarbresdesign.info/
W najtańszej wersji kosztuje tylko 35 euro, a cena uzależniona jest jedynie od długości możliwego okresu aktualizacji.

Boski90
19-03-2012, 22:25
Witam, dziękuje za wszelkie odpowiedzi.
Nie wiem jak właściciel widzi to sobie prawde mówiąc, ale przypuścmy że w każdym pokoju jest ten internet i każdy ma komputer.
Tak jak pisałem, zapytano mnie czy mógłbym zmienić coś na stronie, chodziło o jakiś artykuł. Strona była w czystym html więc było trzeba operować na html. Więc zaproponowałem serwis na cms by można było łatwo dodawać/modyfikować/usuwać artykuły. A i żeby była możliwość opcja logowania się by poczytać newsy itp. No to zrobiłem to w joomli. A póżniej doszły jeszcze te rzeczy, które mnie w sumie zwaliły z nóg :) Dla mnie to troche nietrafiony pomysł z tym wszystkim ale ok.
Powiedzmy że było by coś takiego. Użytkownik po zarejestrowaniu loguje się. Widzi swój profil, a w nim ma zakładki: Czynsz, Historia opłat, wiadomości (np od właściciela ośrodka). Dane te wprowadzał by administrator. Np admin wysyła wiadomość w stylu "Zapłacono za [data] - cena" i wysyła tą wiadomosc do uzytkownika xyz do zakładki Historia opłat. Dało by to zrobić w Community Builder? Czy do takich rzeczy jest jakiś lepszy komponent? Pozdrawiam

nikszal
20-03-2012, 12:51
przypuścmy że w każdym pokoju jest ten internet i każdy ma komputer.
Utopia.

Nawet jeśli będzie działać sieć WiFi i w każdym pokoju będzie komputer, to i tak nie każdy skorzysta z tych udogodnień. Przykładem są osoby starsze, dla których nie ma znaczenia, czy komputery istnieją, czy też nie. Dotyczy to wynajmu pokoju w ośrodkach wczasowych, hotelach, gospodarstwach agroturystycznych.

W przypadku wynajmu mieszkania rządzą inne prawa, od umowy najmu poczynając na obowiązku meldunkowym kończąc. To umowa powinna zawierać szczegółowe rozwiązania dotyczące wysokości i terminu wnoszenia opłaty oraz działań wynajmującego w przypadku zalegania najemcy z opłatą. Komputer nie zapłaci za niego czynszu.

Boski90
20-03-2012, 17:12
Ok, dobra. Ale chciałbym się dowiedzieć czy jest możliwe zrobienie czegoś takiego jak opisałem wyżej:

Użytkownik po zarejestrowaniu loguje się. Widzi swój profil, a w nim ma zakładki, np: Czynsz, Historia opłat, wiadomości (np od właściciela ośrodka). Dane te wprowadzał by administrator. Np admin wysyła wiadomość w stylu np "Zapłacono za [data] - cena" i wysyła tą wiadomosc do uzytkownika xyz do zakładki Historia opłat. Użytkownik się loguje i widzi w zakładce np Historia opłat, nową wiadomość.