PDA

Zobacz pełną wersję : Wersja strony dla niepełnosprawnych



New-X
07-05-2012, 21:17
Witam,

jestem jeszcze nieco zielony jeśli chodzi o joomlę więc natkąnłem się na pewien kłopot z którym nie mogę sobie poradzić. Tworzę oto taką stronę test.perykietko.pl (http://test.perykietko.pl).

Ponieważ strona tworzona jest o osobie niepełnosprawnej chciałbym dodać osobny przełącznik, który zmieniłby zawartość strony na dostosowaną do odbioru przez osoby niepełnosprawne, głownie niewidome i niedowidzące (trochę inna grafika i brak elementów flashowych, które nie są czytane przez syntezatory mowy).

W mojej koncepcji zakładałem że użyję dwukrotnie przełącznika języka jako dwa odrębne elementy, jeden bedzie zmieniał wersje językowe a drugi wersję zwykłą na wersję dla niepełnosprawnych, ale za nic nie che mi to działać. W najlepszym wypadku mam dwa moduły do zmiany wersji językowych. Pytanie czy to co sobie wymyśliłem wogóle jest do zrobienia, jeśli tak to byłbym wdzięczny za jakiekolwiek wskazówki. A może jest na to jakiś inny sposób

Pozdrawiam i z góry dziękuję
New-X

PeFik
08-05-2012, 10:19
? Jaki ma sens korzystać z przełącznika językowego do przełączania szablonów, to jakbyś widelcem chciał jeść wodnistą zupę. !

Po pierwsze musisz przygotować zupełnie osobny szablon + przełącznik szablonu + osobne menu dla tego szablonu i mniej więcej tyle.

tomaszek83
08-05-2012, 10:53
Co do wersji dla niepełnosprawnych to po primo zrób sobie powiększanie czcionki. W standardowym szablonie beez masz przykład jak to zrobić. Przydałaby się także wersja z kontrastem i tutaj rozwiązanie @PeFik'a jest dobre, ale ja poszukałbym czegoś (np. jakiś js) co nie zmienia ci całego szablonu a jedynie wykorzystuje inny arkusz css.

Jeśli chodzi o wersje językowe to jest całkiem inna bajka i nie powinieneś tego wiązać z wersjami dla niepełnosprawnych.

---