PDA

Zobacz pełną wersję : Joomla 2.5 xml i sql



mcgrc
17-05-2012, 19:19
Witam,
Jestem początkujący w temacie, chciałbym sie dowiedzieć jaki jest najlepszy sposób obsługi zapytań sql.
Wiem że można to zrobić w xml, ale nie wiem w jaki sposób wprowadzić kod xml do artykułu.
pozdrawiam

tomaszek83
17-05-2012, 19:33
może napisz co chcesz osiągnąć?

mcgrc
17-05-2012, 19:43
http://wiki.joomla.pl/index.php/Parametr_typu_sql

Karol99
17-05-2012, 20:22
Artykuł, który wskazałeś, pochodzi z działu wiki dotyczącego programowania rozszerzeń dla J!. To jakby wyższa szkoła jazdy...

palyga007
17-05-2012, 20:27
Ale nie za bardzo rozumiem o co chodzi.
Spróbuj to opisać w kilku zdaniach. Jaki kod sql chcesz wprowadzać do artykułu i po co?

mcgrc
17-05-2012, 20:33
Chce zrobić w joomli logowanie uczni, potem chce żeby każdy mógł sobie zobaczyć dane z bazy danych
np.
SELECT * from klasa, uczniowie

chciałbym uzyskać odpowieć na te zapytanie sql i odpowieć wkleić do artykułu.

palyga007
17-05-2012, 20:37
Ciągle kilka zdań za mało.
Natomiast po tym co wkleiłeś wiem jedno. Nie dasz sobie rady.

Opisz porządnie co ten komponent miałby robić i poszukaj na forum komponentu o nazwie vbasic school (chyba tak to leciało)

mcgrc
17-05-2012, 22:27
Możesz mi powiedzieć czy jest możliwość z poziomu artykułu na stronie dodawanie wartości do bazy danych??
Niestety ale musze to zrobić, musi to działać żeby można było z bazy danych dodawać jako nauczyciel i odczytawać oceny jako uczeń.
BasicSchool jest ok, ale jest na wersje 1.5, a poza tym muszę obsłużyć istniejącą już baze danych.
Proszę o pomoc, nigdzie to nie bedzie działać, jedynie muszę to skończyć.
P.S. ma to być coś w stylu dzienniczka.

palyga007
17-05-2012, 22:36
@mgrc

Naprawdę nie masz pojęcia o czym piszesz. Wrzucanie wyników zapytania SQL do artykułu to totalna abstrakcja bo niby czemu by to miało służyć.