PDA

Zobacz pełną wersję : Jak wstawić artykuł / menu w odpowiednim miejsu strony



Qbisiek
28-06-2012, 15:45
Witam, jeżeli chodzi o joomle to jestem totalnym laikiem dla tego zwracam się do Was o pomoc w tak banalnej sprawie.

Ostatnio stworzyłem szablon, który wgrałem do joomli. Napisałem parę artykułów, ale nie mam pojęcia jak je wstawić na stronę? Domyślam się, że trzeba pewnie w danym miejscu w kodzie dopisać <jdoc:include type="modules" name="nazwa" style="xhtml" /> , albo type jakiś inny, ale nie wiem czy name musi się zgadzać z aliasem artykułu czy może jeszcze jakoś inaczej. Taki sam problem mam z menu. Narazie jest ono zrobione na sztywno w htmlu, ale chciałbym móc w joomli w każdej chwili dokładać i zdejmować pozycje.

Ogólnie chodzi mi o dokładne wyjaśnienie jak połączyć pliki html/php, css, xml z artykułami/ menu tak żeby mieć nad tym kontrolę? Co gdzie należy wpisać itd.

zwiastun
28-06-2012, 16:42
Rzeczywiście, jesteś kompletnym laikiem.
Joomla to system zarządzania treścią. Obsługę objaśniają dziesiątki dostępnych już przeróżnych materiałów. Po prostu sięgnij do jakiegoś z nich. Do umieszczania artykułów, do tworzenia menu, itd. służą w Joomla narzędzia zaplecza administracyjnego.
Na www.wiki.joomla.pl masz takie prosty poradnik Szybki start. Jest co prawda dla Joomla 1.5, ale zasady są takie same.

Qbisiek
28-06-2012, 16:59