PDA

Zobacz pełną wersję : Optymalizacja strony - pamięć RAM



Vobo
19-10-2012, 15:43
Cześć,

Mam parę stronek, które łącznie myślę, że nie mają więcej niż 35000UU miesięcznie. Mój dedyk ma 512mb ram i hostingodawca sugeruje żeby go zmienić, bo nie styka. Fakt- ostatnio mam straszne ścinki stron. Czy 512mb ramu to mało? Co mógłbym zrobć żeby zoptymalizować stronę pod tym kątem? Wyłączyć jakieś niepotrzebne pluginy? Nie znam się kompletnie na tym, dlatego proszę o wyrozumiałość i wyjaśnienie jak chłopu na.. :-)

Pozdrawiam

Vobo
19-10-2012, 16:14
Hej,

Póki nikt nie odpowiada to dopiszę jeszcze pytania:

-czy niewłączone moduły i pluginy mogą obciążać stronę?

Dziudek
20-10-2012, 09:29
Aby ocenić czy taka ilość RAMu wystarcza czy nie, zacząłbym od optymalizacji stron - przede wszystkim włączenie cache i sprawdzenie co może generować największe obciążenie - z reguły takie obciążenie generują moduły/komponenty generujące grafiki lub wykonujące złożone zapytania do bazy danych. Wyłączone moduły/pluginy nie mają jak generować dodatkowego obciążenia na stronie, gdyż po prostu ich kod nie jest w ogóle wtedy używany.

Warto też popatrzeć czy nie da się zoptymalizować samych stron - ilość i rozmiar grafik, optymalizacja kodu CSS/JavaScript poprzez kompresję - to znacząco zmniejsza ilość requestów do serwera co może znacząco przyśpieszyć witrynę.

Jeżeli strony będa zoptymalizowane a server load nadal będe na wysokim poziomie to wtedy można myśleć o zmianie serwera na lepszy.

Vobo
21-10-2012, 10:47
//
// Po co cytujesz cały poprzedni post?!
// bazyl

Cześć!

Dzięki za odpowiedź! Trochę zrobiłem porządek z modułami/pluginami/komponentami i jest lepiej :-). Możesz rozwinąć myśl o włączeniu cacheu? Nie wiem o co dokładnie chodzi, bo niestety nie jestem informatykiem :(

Dziudek
22-10-2012, 10:00
Możesz rozwinąć myśl o włączeniu cacheu? Nie wiem o co dokładnie chodzi, bo niestety nie jestem informatykiem