PDA

Zobacz pełną wersję : Usunięcie zdjęcia z szablonu



michal731
29-11-2012, 16:15
Witam
Jestem początkującym użytkownikiem, męczę się z jedną wydawałoby się banalną rzeczą i w żaden sposób nie mogę dojść jak to zrobić, zaczynam podejrzewać że może nie zainstalowały mi się wszystkie komponenty.
Po wgraniu szablonu beez 5 na stronie głównej automatycznie mam zdjęcie (baner) z gościem zbierającym owoce. W edycji stylu jeżeli dodam logo to umieszcza się ono powyżej zasłaniając tytuł witryny a facet z bananami zostaje
Szukałem wydaje mi się wszędzie i nic z tym nie mogę zrobić.
Nie mówiąc już o informacji na dole "stworzone dzięki joomla" Ale to jestem w stanie zrozumiec jesli nie da się usunąć
Proszę o pomoc
Pozdrawiam

alex51
30-11-2012, 10:42
Używając stosowanej przez Ciebie terminologii - "facet z bananami" jest plikiem graficznym umieszczonym w lokalizacji: /templates/beez5/images/fruits.jpg. W tym miejscu można ten plik nadpisać innym, swoim plikiem o rozmiarach identycznych jak oryginał, czyli 1 050px × 180px.
Faktycznym logo w tym szablonie jest obrazek z napisem "Matuna Fruits", umiejscowiony w: images/sampledata/fruitshop/fruits.gif. Dodajac własne logo również należy wziąć pod uwagę zgodność jego rozmiarów z oryginałem - 300px × 35px.
"Stworzone dzięki Joomla!" nie powinno Cię drażnić, bo to przecież święta prawda, że Twoja strona tak właśnie została stworzona, co nie zmienia faktu, że usuniecie tego napisu jest możliwe (choć nie zalecane) w pliku index.php szablonu.

michal731
30-11-2012, 17:48
Dziękuję za pomoc i cierpliwość dla początkującego
Proszę wybaczyć jeśli palnę głupotę ale jak podmieniłem plik fruits.jpg na stowrzony przeze mnie z ta sama nazwą,to nic nie dało. Zapisałem zmiany w szablonie odświerzyłem stronę i nic. W końcu do tego zadania użyłem poniekąd sposobu opisanego przez Pana na usunięcie "Stworzone dzięki Joomla!" czyli w pliku index.php podmienilem nazwę pliku na wgrany przeze mnie. Chciałbym jednak wiedzieć co mogłem zrobić źle.