PDA

Zobacz pełną wersję : Laik pyta o robots.txt



Daruu
19-03-2014, 12:02
Witam.
Na imię mam Darek. To mój pierwszy post na tym forum, więc serdecznie witam wszystkich joomlowiczów:)
Jestem kompletnym laikiem i html, php, czy inne mysql to dla mnie totalna chińszczyzna. Wiem, jak napisać artykuł i jak go opublikować. Dla mnie ma to działać i tyle.
Oczywiście czytam i staram się to jakoś zrozumieć i tu pojawił się problem. Chodzi o plik robots.txt, czy zapis w pliku:
User-agent: *
Disallow: /administrator/
Disallow: /cache/
Disallow: /cli/
Disallow: /components/
Disallow: /images/
Disallow: /includes/
Disallow: /installation/
Disallow: /language/
Disallow: /libraries/
Disallow: /logs/
Disallow: /media/
Disallow: /modules/
Disallow: /plugins/
Disallow: /templates/
Disallow: /tmp/

nie blokuje dostępu do wszystkich katalogów?

Z góry dziękuję za odpowiedź.

zwiastun
19-03-2014, 13:16
Też Cię witamy.
1. Działa? Działa. Skoro się na tym nie znasz, to z czym masz problem? Po prostu zostaw w spokoju. Ktoś, kto to przygotowywał, wiedział, co robił.
2. Zanim zada się pytanie na forum, zwłaszcza w zakresie podstaw, warto poszukać objśnień w Internecie, bo naprawdę są.
3. Owszem, te wpisy blokują dostęp do wszystkich wymienionych w nim katalogów.
I co Ci da taka odpowiedź? Zrodzi kolejne pytania - bo trzeba rozumieć, co takiego dokładnie robi plik robots.txt.

Daruu
19-03-2014, 14:03
Dziękuję Zwiastun za odpowiedź.
Czy działa? No właśnie nie wiem. Wcześniej korzystałem z kreatora stron dostarczonego przez firmę hostingującą i wtedy w dzienniku widziałem roboty. Po przejściu na joomla roboty jakby zaczęły mnie omijać.
A plik robots.txt jest odpowiedzialny za indeksowanie strony. Tylko, jak ma indeksować skoro blokuje dostęp. No chyba, że się mylę:)

zwiastun
19-03-2014, 14:21
Zdecyduj się. Albo "ma działać", bo