PDA

Zobacz pełną wersję : Jak używa się 3.3.0.beta2



kasi
02-05-2014, 19:34
Witam.
Mam Joomla! 3.3.0.beta2 od miesiąca, używam szablonu Ja_decor. Wersja PHP 5.3.28
Nie mam doświadczenia. Nie rozumiem schematu działania. Trochę wpadłam na głęboką wodę myśląc że dam radę (kiedyś już miałam sposobność bycia administratorem strony www ale była dużo łatwiejsza w obsłudze). Póki co jestem zrażona do Jommli choć całkiem jej nie skreślam. Uczę się na błędach, coś tam już wiem ale nadal w podstawach mam problem. Dużo czytam, nie mogę znaleźć jednak informacji odpowiednich do mojej wersji. Wszystko co znajdę ma opisy do starszych wersji, z nazwami plików, których nie ma u mnie.

Potrzebuję pomocy pozbawionej fachowego języka i nerwów :-)

Przykładowo, mam problem z wstawianiem zdjęć do artykułu.
Gdy je wstawiam obojętnie czy przez WSTAW OBRAZEK czy GRAFIKA zapisując w redagowaniu artykułu jest ok. Na stronie jednak jest zawsze przeskalowany na całą szerokość, niezależnie od wielkości zdjęcia. Np. zdjęcie o wymiarze 400px × 300px przeskalowane do 830px × 623px z oczywistą stratą na jakości. Nie wiem, gdzie zmienia się ewentualne ustawienia lub na czym polega błąd.

Nie wiem też jak bezpośrednio korzysta się z komponentów. Mam zainstalowany Slideshow Lite, ściągnęłam również DJ-ImageSlider gdyż wydawał mi się bardziej czytelny. No i niby jest, ma załadowane zdjęcia ale nie wiem jak go wykorzystać w artykule.



Pytań mam więcej ale może zrobię w tym momencie stop i poczekam na dobrą duszę z potrzebą niesienia pomocy :-) Z góry dziękuję.

noras
02-05-2014, 19:44
A jakiego szablonu uzywasz? Możesz podać linka do strony? Może kiepsko jest napisany szablon że wszystkie grafiki skaluje?

Sugeruje zainstalowanie edytora tekstu JCE, moim zdaniem jest bardziej przyjazny od TinyMCE, a i wstawianie grafiki ma bardziej rozbudowane.

Gall Anonim
02-05-2014, 20:30
Może kiepsko jest napisany szablon że wszystkie grafiki skaluje?