PDA

Zobacz pełną wersję : Prolem- znikająca zawartość tematów



K9R25
05-07-2016, 13:24
Mam duży problem z obsługą Joomla!, z góry mówię że nie jestem w stanie podać szczegółów bo przyszedłem do nowej pracy i już zastałem taką sytuacja, nie znam się też za bardzo na Joomli, z opisów udało mi się dojść do takiej diagnozy problemu:
W panelu administratora zniknęła zawartość tematów, zostały same tytuły. Artykuły są dalej dostępne na stronie z perspektywy użytkownika, brak im jednak znaków polskich. Z nowymi artykułami wszystko jest w porządku. Co mogło być przyczyną awarii? Jak odzyskać treści? Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

Edit- temat w złym dziale, mam wersję 1.55
Re: Przeniosłem temat do właściwego działu - alex51.

zwiastun
05-07-2016, 14:01
Edit- temat w złym dziale, mam wersję 1.55
Nie ma takiej wersji.
Jeśli to jest wersja 1.5.5 lub inna z serii 1.5, to witryna wymaga pilnie migracji do Joomla 3.5.1 lub (za tydzień) nowszej.
Przyczyną może być uszkodzenie bazy danych, zmiana kodowania bazy danych, a także zhakowanie witryny. Trudno na podstawie przedstawionej informacji rozstrzygać.

Yild
05-07-2016, 14:27
Jak odzyskać treści?

Po pierwsze to się nie bawić! Był tu taki jeden co się bawił bazą i skutki były opłakane tej 'naprawy'.
Zrobić kopie zapasową bazy danych (eksport do pliku) i plików - ważne by zrobić kopię plików Joomla - nie wiadomo co może być przyczyną (np to co zwiastun napisał), czy są jakieś rozszerzenia zainstalowane "psujące", czy może ktoś coś modyfikował w plikach oryginalnych (tym bardziej że stara wersja).

Gdy masz już kopię zapasową jako plik tekstowy to jest możliwość odzyskania pl znaków żmudna ale jest... spell checker i do roboty, lub jeśli w miejscu pl znaków są jakieś inne (problem z kodowaniem) to można użyć "gżegżółki" lub zwykłego zamieniania w np notepad++.

Sprawdzić czy w pliku eksportu są aliasy - z nich też można odtworzyć tytuły.