PDA

Zobacz pełną wersję : przeniesienie, problem z admin tools



Elsin
30-05-2017, 09:03
Witam wszystkich
Mam nadzieję, że ktoś będzie chętny mi pomóc. Opiszę sytuację:
Jestem pracownikiem szkoły. Z przydzielenia dostałem opiekę nad stroną internetową opartą na joomla 1.5.26.
Otrzymałem dzisiaj informację, że nasz operator domeny kończy działalność niedługo i nastąpiła potrzeba przeniesienia strony na inną.
Wiem jak skopiować pliki z serwera na nowy natomiast mam problem z przeniesieniem bazy. Czytałem już forum ale mam problem gdyż z mojego panelu na joomli nie mogę wejść w narzędzia administratora ani na akeeba backup (wywala błąd 404). Wszystkie inne zakładki jak na złość działają.
Bardzo proszę o pomoc.

Bazyl
30-05-2017, 09:06
nasz operator domeny kończy działalność

Trzeba przenieść domenę do innego operatora.
Pliki + bazę przenosisz, gdy musisz zmienić serwer.

p.s. Migracja by się przydała do 3.7.2...

Elsin
30-05-2017, 09:26
Strona internetowa też jest u nich w hostingu.
Proszę o pomoc jak tą bazę przenieść w przypadku opisanym powyżej.

Bazyl
30-05-2017, 09:29
Trzeba zrobić kopię za pomocą narzędzia, które udostępnia hosting. Pewnie phpMyAdmin

Elsin
30-05-2017, 09:41
9150 ta opcja? bardzo dziękuję

Bazyl
30-05-2017, 09:42
Na tym forum załączniki od lat się nie wyświetlają...
:-(

Elsin
30-05-2017, 09:49
https://imagizer.imageshack.us/v2/968x748q90/924/GM80pU.png dzięki za info i za dalszą chęć pomocy :)

https://imagizer.imageshack.us/v2/1243x721q90/922/7Dknhu.png czy te dwie bazy powinienem wyeksportować?

Bazyl
30-05-2017, 10:03
Hm...
Pod stronę zazwyczaj podpięta jest jedna baza...

Elsin
30-05-2017, 10:14
hmm patrząc na wielkość tej jednej jest 0 mb więc chyba pusta...(tak myślę)
https://imagizer.imageshack.us/v2/1009x823q90/923/Bn0Lw3.png które opcje powinienem wybrać przy eksporcie?

Bazyl
30-05-2017, 10:21
Musisz poszukać w sieci, albo zadzwonić do mnie

Elsin
30-05-2017, 10:38
postaram poszukać i spróbować sam. Jak trochę już ogarnę temat i będę miał jakieś pytanie to pozwolę sobie zadzwonić. Na tą chwilę jeszcze raz - bardzo dziękuję

zwiastun
30-05-2017, 12:10
1. Nazwa bazy danych, jakiej używa witryna, znajduje się w pliku configuration.php - w głównym katalogu witryny na serwerze (zmienna: $db). Jest również w tym pliku określony przyrostek nazw tabel (zmienna $dbprefix).
2. Z załączonych ilustracji wynika, że chodzi o drugą z baz danych, tę która ma 7,72 MB.
3. Żebyś nie tracił czasu na szukanie w Internecie, prawie komplet informacji znajdziesz w naszej Bibliotece:
- http://wiki.joomla.pl/Portal:Aktualizacje_oprogramowania
- http://wiki.joomla.pl/Jak_wykona%C4%87_kopi%C4%99_witryny

Elsin
30-05-2017, 12:15
dzięki :)

Gall Anonim
30-05-2017, 21:19
Ja mam tylko jedno małe pytanko - nie masz przypadkiem jakiegoś rozszerzenia zabezpieczającego?
Jaka wersja admin tools'a - może po prostu nie masz do nich dostępu?
Jaki masz poziom uprawnień?
Jeżeli super administratora (chyba tak jakoś to było w 1.5.) - to jeden test jeszcze - wyłącz dodatki od akeeba i admin tools,a i wówczas sprawdź czy wejdziesz w komponent. Jeżeli tak - to znaczy że trzeba zmienić ustawienia co akurat daje się zrobić po wyłączeniu dodatków bo zazwyczaj zapominano zabezpieczyć prze dostępem właśnie dodatków. Ale wówczas można wyłączyć dodatki w bazie danych.

Elsin
31-05-2017, 11:27
wersja admin tools -2.2.9
przy wchodzeniu w admin tools pokazuje się strona:
"Pętla przekierowań
Firefox wykrył, że serwer przekierowuje żądanie tego zasobu w sposób uniemożliwiający jego ukończenie.
Problem ten może się pojawić w wyniku zablokowania lub odrzucenia ciasteczek."

natomiast w akeeba backup
"403 - nieznany błąd"






Nie wiem jak sprawdzić poziom swoich uprawnień ale kiedy wchodzę kiedy wchodzę w panel "użytkownicy" :





nazwa własna:
użytkownik:
zalogowany: grupa:


administrator
admin
tak
administrator




W dodatkach
zainstalowane Akeeba Backup Lazy Scheduling