PDA

Zobacz pełną wersję : Baza absolwentów



mst
11-11-2017, 00:40
Witam!
Poproszono mnie o umieszczenie na stronie szkoły bazy absolwentów przed 60 leciem. Można by je teoretycznie wklepać, ale jakoś nie jestem przekonany do ręcznego tworzenia list roczników, klas itp. Czy może ktoś z bardziej doświadczonych poleci jakieś proste narzędzie do joomla pozwalające na zbudowanie hierarchicznych list i dodanie 2 zdjęć do nazwiska (widocznych np. po najechaniu kursorem na nazwisko)? Może jakiś e-sklep? Tylko obawiam się, czy e-sklep nie będzie za ciężki... Ma ktoś może jakieś doświadczenie i pomysł. Dodam, że nie jestem informatykiem więc nie wchodzi w rachubę napisanie sobie czegoś... Pozdrowionka :)

moje
11-11-2017, 00:48
Roczniki i klasy to kategorie, artykuły to absolwenci gdzie pojedynczy artykuł to pojedynczy absolwent lub też roczniki to kategorie, a artykuły to listy klas.

Tak z innej beczki, szkoła ma zgodę na takie wykorzystanie danych osobowych oraz wizerunków?
Inicjatywa fajna ale nie jest to spotykane i należałoby się zastanowić dlaczego.

mst
11-11-2017, 10:38
Jeśli chodzi o listy absolwentów, to nie jest ujawnienie danych. Nie można po nich ponoć zidentyfikować osoby. (To odpowiedź dyrekcji...). A co do zdjęć. Przesyłają je sami absolwenci, zapewne razem ze zgodą na publikacje... Dzięki za podpowiedź. To jest jakiś pomysł i rozwiązanie. Będzie jeszcze kwestia dodawania zdjęć.

zwiastun
11-11-2017, 13:40
Imię i nazwisko + konkretna ukończona szkoła + rok ukończenia + zdjęcie. Hmmm, jeśli to nie jest ujawnianie danych osobowych, to ja już nie wiem, co jest, skoro daną osobowa jest np. adres e-mail, w którym jest imię i nazwisko. A - i nie byłbym pewny, że te zdjęcia to przesyłane są z jawną a nie domniemaną zgodą na publikację.
Ale rozumiem, że to nie Twój problem, tylko wydawcy strony. Niemniej, w umowie o wykonanie strony poczyń odpowiednie zastrzeżenia (Zlecający oświadcza, że ma zgodę... lub coś podobnego).

mst
11-11-2017, 16:12