PDA

Zobacz pełną wersję : Poszukuję rozwiązania - rejestracja produktu kupionego w sklepie stacjonarnym.



RecenzorGL
17-11-2017, 22:58
Witam wszystkich.
Poszukuję rozwiązania, które pomoże zrealizować rejestrację zakupionych przez klienta produktów. Produkty nie są kupowane poprzez sklep internetowy, a poprzez standardowy zakup w sklepie stacjonarnym na terenie całego kraju. Klient po zakupie produktu musi go zarejestrować poprzez stronę internetową (postawioną na Joomla).
Z tego co podpatrzyłem na innych stronach procedura wygląda następująco:

założenie konta klienta
potwierdzenie adresu e-mail (link w wiadomości powitalnej)
zalogowanie się
wypełnienie formularza (wybór z listy zakupionego produktu oraz wpisanie danych w kilka pól)

Oczywiście klient z poziomu panelu klienta może dodawać kolejne produkty (rejestracja innych zakupionych produktów).
Nie wiem czy dobrze to wytłumaczyłem, dlatego poniżej podsyłam kilka linków do stron na których działa podobny system:
https://programatorbeko.pl/rejestracja
https://online.brother.pl/sign-in
https://online.brother.pl/
lub nieco szerzej:
https://www.whirlpool.eu/webapp/wcs/stores/servlet/WHREURegisterProductView?catalogId=10071&langId=-22&storeId=10221&krypto=mZx%2BaDJRgxM7G1l7QBeWEh9iFKc5lwyX37YR4bFyc e%2B4V5CHDSCfG169uias1bvMNOGMWEqPOhFhf%2FOkTSIhqKS P8eqIfNk1Mi1XFfvKSIg5MpbRQ%2BgwRJ%2FuBnGjImB%2B5wA zbNUd6shwdPhu7cVkXqhZdPCe6qzZIZFrMPt8KyY%3D&ddkey=http%3AWHREUProdSapAvailabilityCheck
Zastanawiam się również nad jakimś zewnętrznym rozwiązaniem.
Czy ktoś ma jakiś pomysł? ... dobrą wskazówkę?

moje
18-11-2017, 01:42
A czy system sprzedaży produktów (w sklepach stacjonarnych) ma jakiś ujednolicony system sprzedaży?

Jeśli tak to wystarczy na paragonie umieścić dodatkowy numer (generowany indywidualnie), który wystarczy podać po zalogowaniu się i już wiadomo, co kto kupił. W końcu praca na więcej jak jednej bazie danych na raz to nie problem.

Wątpię, żeby było takie gotowe rozszerzenie ale musisz sprawdzić to na JED.
Przygotuj się jednak, że będziesz musiał stworzyć taki komponent.

RecenzorGL
18-11-2017, 20:45
Nie ma jednego spójnego systemu sprzedaży. Każdy sklep jest oddzielnym podmiotem. Natomiast klient podaje numer seryjny tego co kupił i to wystarczy.
Jeśli chodzi o JED to przegrzebałem całe. Nic interesującego mnie nie znalazłem, ale i tak postanowiłem podpytać na forum w nadziei że jednak to ja przegapiłem konkretne rozwiązani

moje
19-11-2017, 00:32
Każdy sklep może być osobnym przedmiotem i to w niczym nie przeszkadza, żeby miałby ujednolicony/spójny system sprzedaży.

Pamiętaj, że ktoś musi uzupełniać w dowolny sposób bazę danych z posiadanym asortymentem, żeby było wiadomo jaki sprzęt został nabyty od producenta - każdy numer seryjny musi zostać wprowadzony do bazy zanim dany sprzęt zostanie sprzedany.

RecenzorGL
19-11-2017, 00:44
żeby było wiadomo jaki sprzęt został nabyty od producenta - każdy numer seryjny musi zostać wprowadzony do bazy zanim dany sprzęt zostanie sprzedany.
No właśnie... że nie musi.
A co do mojego zapytania - chodzi o to, aby to kupujący rejestrował produkt.

Bazyl
19-11-2017, 09:47
User się loguje na stronie i dodaje artykuł, którego np. tytułem jest nr seryjny.
Cała reszta jest wyłączona.
Na zapleczu masz sortowanie: kto co kupił

Ale diabeł tkwi w szczegółach...

RecenzorGL
19-11-2017, 12:27
Ale diabeł tkwi w szczegółach...
Właśnie skomplikowania tych szczegółów nie potrafię sobie wyobrazić :-) i aż boję się tego rozwiązania.

Podaję nieco inne.
Standardowa rejestracja użytkowników (oczywiście można do niej dodać dodatkowe pola wedle uznania) oraz ChronoForms, który zapisuje wysłane formularze w bazie danych. Pobranie odpowiednich rekordów z bazy danych wedle uznania, natomiast jeśli ktoś szukałby darmowego rozwiązania to Base z LibreOffice zadziała odpowiednio.

Temat ciekawy, mogący zostać wykorzystany w wielu różnych dziedzinach, tak więc pociągnę go dalej.

moje
19-11-2017, 12:55
No właśnie... że nie musi. ...
Czyli może kupić sprzęt gdzie indziej i podać, że kupił u was?

Ciekawa koncepcja, tak bez weryfikacji. Zwłaszcza, że wszystko w dzisiejszych czasach jest zautomatyzowane i przechowywane w bazach danych.

RecenzorGL
19-11-2017, 14:52
Czyli może kupić sprzęt gdzie indziej i podać, że kupił u was?

Ciekawa koncepcja, tak bez weryfikacji. Zwłaszcza, że wszystko w dzisiejszych czasach jest zautomatyzowane i przechowywane w bazach danych.

Nigdzie nie napisałem, że nie ma weryfikacji, więc nie dopowiadaj sobie swojej wersji do mojej historii.
Poproszę Cię również o jedno. Daj już spokój z tymi mądrościami, gdyż nic nie wnoszą do tematu, a zarządzanie gospodarką magazynową to zdecydowanie szerszy temat niż Ci się wydaje i nie zamierzam go tu poruszać. Nie masz pomysłu na rozwiązanie problemu postawionego w pierwszym poście, to idź nabijać sobie liczbę postów gdzie indziej, bo w danej chwili mamy w temacie podane 2 rozwiązania i 3 Twoje spamy z pytaniami bądź uwagami nie związanymi z pytaniem.

moje
19-11-2017, 15:22
Podałem rozwiązanie ale nie chcesz go widzieć. Nie wiem czemu przeszkadza Ci integracja z systemem sprzedaży.

Nie musisz mi nic mówić o zarządzaniu gospodarką magazynową, zajmowałem się takimi projektami i podaję Ci najlepsze rozwiązanie, którego nie chcesz.
Jeśli nie wiesz co moje pytania i uwagi mają wspólnego z tematem, to oznacza, że nie znasz dobrze tematu, którego się podejmujesz.

RecenzorGL
19-11-2017, 16:38
Podałem rozwiązanie ale nie chcesz go widzieć. Nie wiem czemu przeszkadza Ci integracja z systemem sprzedaży.

Nie musisz mi nic mówić o zarządzaniu gospodarką magazynową, zajmowałem się takimi projektami i podaję Ci najlepsze rozwiązanie, którego nie chcesz.
Jeśli nie wiesz co moje pytania i uwagi mają wspólnego z tematem, to oznacza, że nie znasz dobrze tematu, którego się podejmujesz.
Kilkaset firm z terenu całego kraju będzie wydawać kasę na dostosowanie systemu sprzedaży do dystrybutora bo ten gość na forum napisał, że według jego to najlepszy sposób. Super pomysł lecz szkoda, że nie ma nic wspólnego z tematem. Dla Ciebie powtórzę:
1. Klient kupuje towar
2. Klient rejestruje się na stronie internetowej
3. Klient wpisuje numer seryjny tego co kupił.
Celem rozjaśnienia: Nikomu nie chodzi o to co kupił klient, bo to jest wiadome.

Edit: Skuteczne rozwiązanie już podałem: rejestracja w Joomla + ChronoForms (zapisujący wysłany formularz w bazie).

moje
19-11-2017, 17:06
Te firmy nie muszą nic wydawać, bo już to mają, a wystarczy stworzyć zapytania, które obsługują więcej jak jedną bazę danych, tudzież obsługują jedną hurtownie danych.

Wariant jaki chcesz wprowadzić jest zawodny bo wymaga większego udziału człowieka, a jak wiadomo w każdym systemie najbardziej zawodny jest czynnik białkowy (czytaj, człowiek). Dlatego wszystkie najlepsze systemy wyeliminowały udział człowieka do minimum.
Przerabiałem to już.

Nie wiem dlaczego nie chcesz się podjąć takiego rozwiązania udając, że jest z tym więcej roboty.

RecenzorGL
19-11-2017, 17:24
Nie wiem dlaczego nie chcesz się podjąć takiego rozwiązania udając, że jest z tym więcej roboty.
Wytłumaczę po raz trzeci. Ale ostatni - ok?

Zapytanie dotyczy takiego rozwiązania:
1. Klient kupuje towar
2. Klient rejestruje się na stronie internetowej
3. Klient wpisuje numer seryjny tego co kupił.
Dwa pierwsze punkt są dostępne w podstawowej Joomli. Rozchodzi się o 3 punkt.

Poważnie... nie wiem jak inaczej mam Ci to wyjaśnić, dlatego prosiłem Cię, abyś nie udzielał się ze swoimi "złotymi" radami nie będącymi odpowiedzią na moje zapytanie, bo jak w przyszłości ktoś trafi do tego wątku to będzie miał zbyt dużo spamu do przefiltrowania. Zdecydowanie wolę konstruktywną wymianę zdań w temacie ściśle związanym z zapytaniem, niż rozbieganie się o rzeczy nieistotne, lub jak w przypadku firmy - działające od ponad 20 lat.


Te firmy nie muszą nic wydawać, bo już to mają, a wystarczy stworzyć zapytania, które obsługują więcej jak jedną bazę danych, tudzież obsługują jedną hurtownie danych.
Co mają? Dostęp do danych klienta?

terra
20-11-2017, 01:00
Jak rozumiem, Twój problem jest prostszy niż się wydaję, musisz rozszerzyć pola profilu użytkownika o numer seryjny. Do tego wystarczy zastosowanie jednego tych rozwiązań link (https://extensions.joomla.org/category/clients-a-communities/user-management/)
W joomla masz opcję, która pozwala przekierować na określony ekran po zalogowaniu, więc jeśli użytkownik zaloguje si, to jest przekierowywany do strony w której wymagane jest uzupełnienie pola o numer seryjny. Potem możesz sobie to pole przetwarzać do woli.

moje
20-11-2017, 01:20
...Co mają? Dostęp do danych klienta?
Oczywiście że tak, tylko tam klient nie jest z imienia i nazwiska, a jest jakimś ID.

RecenzorGL
20-11-2017, 01:49
W joomla masz opcję, która pozwala przekierować na określony ekran po zalogowaniu, więc jeśli użytkownik zaloguje si, to jest przekierowywany do strony w której wymagane jest uzupełnienie pola o numer seryjny. Potem możesz sobie to pole przetwarzać do woli.
A czy klient tym sposobem zarejestruje kilka różnych zakupów?
Właśnie nie wiem jak zrobić na standardowej Joomli kilka różnych zakupów.

terra
20-11-2017, 12:21
Pierwsza propozycja była szybka i na już, przy większej ilości, można już pokusić się o napisanie prostego komponentu z jednym widokiem np "moje zakupy", gdzie dodawane są rekordy kolejnych zakupów, tutaj masz nawet bardziej zaawansowany komponent (https://docs.joomla.org/J3.x:Developing_an_MVC_Component/Developing_a_Basic_Component). Nie wiem ile tego planujesz, ale w profilu możesz też dodać np. 5-10 pól na numer, czyli zakup nr 1 , nr 2 itd. Wersja z profilem jest o tyle gorsza, że jeśli usuniesz użytkownika to tracisz historię.

RecenzorGL
20-11-2017, 14:11
można już pokusić się o napisanie prostego komponentu z jednym widokiem np "moje zakupy", gdzie dodawane są rekordy kolejnych zakupów
To będzie najlepsze rozwiązanie dla mnie.
=
Dla zainteresowanych tym tematem wymyśliłem również dodatkowe rozwiązanie problemu. Bardziej pracochłonne i z większą ilością opcji.
Instalacja komponentu sklepu internetowego. Na przykładzie JoomShopping (inny zapewne też podpasuje) zrobiłbym to w następujący sposób:
1. wyłączenie opcji WYSYŁKI i PŁATNOŚCI
2. ukrycie cen (nie ma takiej opcji, jeśli chcemy zachować przycisk "do koszyka - tak więc ukrywanie kodu pozostaje)
3. zmiana nazwy przycisku DO KOSZYKA na ZAREJESTRUJ PRODUKT
4. dodanie pola tekstowego uzupełnianego przez klienta
5. zmiana wielu nazw (np.: zamówienie nr należy zmienić na rejestracja nr... i wiele wiele innych)
Punktów z czynnościami jest o wiele więcej, ale nie będę opisywał ich tu szczegółowo. Plusy takiego rozwiązania to:
1. rozwiązanie dostępne niemalże "od ręki", gdyż podejrzewam, że w ciągu 1 dniówki można wykonać konieczne zmiany
2. lista zarejestrowanych produktów po stronie panelu klienta (czyli lepiej niż w mojej propozycji z ChronoForms)
3. możliwość przerobienie automatycznej faktury PDF na certyfikat rejestracji produktu (zmiana nazewnictwa pól, usunięcie niechcianych pól z cenami, ewentualnie dodanie dodatkowych)
Największym minusem byłyby zapewne aktualizacje, tym mniej pożądane im więcej pozmieniamy w kodzie.

Jola
20-11-2017, 18:57
A może poszukaj prostego komponentu - katalogu ale z możliwością generowania pdf - jeśli tego potrzebujesz :)

Gall Anonim
20-11-2017, 20:12
@RecenzorGL - równie dobrze możesz kupić RS Form Pro - zrobić formularz (dostępny do wypełnienia tylko dla zarejestrowanych) i mail z pdf do tego formularz (jest w standardzie)- widok tabelaryczny od wewnątrz i po sprawie. Wszystko dostępne w standardzie komponentu.
I po sprawie :-)

RecenzorGL
20-11-2017, 20:51
A może poszukaj prostego komponentu - katalogu ale z możliwością generowania pdf - jeśli tego potrzebujesz
Nie trafiłem takiego, choć biorę pod uwagę, że nie szukałem zbyt dokładnie.


równie dobrze możesz kupić RS Form Pro - zrobić formularz (dostępny do wypełnienia tylko dla zarejestrowanych) i mail z pdf do tego formularz (jest w standardzie)- widok tabelaryczny od wewnątrz i po sprawie. Wszystko dostępne w standardzie komponentu.
I po sprawie :-)
O! Prosto i skutecznie!

Ja zdecydowałem się na dedykowany komponent, ale jak widać po Waszych wpisach rozwiązań może być zdecydowanie więcej, a już na pewno są o wiele bardziej przyjazne niż to co ja wymyśliłem.