PDA

Zobacz pełną wersję : Hosting w nazwa.pl



grzesiek_w
12-12-2020, 14:47
Wiele razy na tym forum pisałem o nazwa.pl raczej pozytywnie
Dziś o marketingu w tej firmie
Właśnie przenoszę z serwera tej firmy:
- starą stronę mojego klienta - html na ramkach- 340mb
- konto pocztowe 77mb
- nowa strona na cms - 150mb

Przez ostatnie lata stara strona i poczta były na serwerze 500 GB - płacili za niego w poprzednim roku 885zł
W tym roku miało być podobnie
Wykonałem stronę i miałem ją wrzucić na serwer - kiedy okazało się jaka jest jego pojemność trochę się zdziwiłem
Nie chodzi o wielkość strony - bo wiele firm ma małe stronki ale kota pocztowe zajmują dużo miejsca więc taka pojemność jest uzasadniona - zdziwiłem się ile mają poczty - było na nią zarezerwowane 100 mb

Poproszono mailowo o zmianę wielkości konta na najmniejsze 100 gb za 200 netto
ale się nie dało - bo wg marketingu mniejsze serwery nazwa.pl mają za słane parametry
zaproponowano rabat z 900zł netto - 315 netto - czyli 585 netto - 719 brutto (za serwer 500 GB)

tylko że na stronie nazwa.pl taki serwer to 400zł netto
mój klient zrobił bardzo dużo żeby tej strony nie przenosić ale marketing nazwa.pl skutecznie go zniechęcił do pozostania :)

siristru
13-12-2020, 13:02
Overselling :) Taaaa, ja uciekłem z nazwa.pl po tym jak zrobili sobie jaja z umową powierzenia danych osobowych (jest wątek na forum). Ceny mają faktycznie z sufitu a pomoc techniczna - "u mnie działa".

Sprawdź ofertę https://www.smarthost.pl/, tak ja wiem, że w porównaniu z nazwa.pl to te serwery wydają się małe ale czy potrzeba więc? Nie ma co trzymać firmowej poczty na serwerze niech korzystaja z klientów poczty a naserwerze zostaje poczta tylko z 14 dni i luz.

Frodoo
13-12-2020, 14:30
Napisz do mnie jeśli chcesz zmienić hosting. Mam reselera na futurehost.pl i zakładam konta ludziom. Directadmin. U mnie pobieranie i wysyłanie jest bez limitu. 1 gb przestrzeni na dysku. 5 domen. O więcej parametrów to proszę pytać. 5 zł pierwszy rok. Później 50. Jeśli jakiś parametr trzeba zmienić to nie ma problemu.

siristru
14-12-2020, 09:58
A! To jeszcze dodam: jak się spóźnisz z płatnością za domenę to... doliczają 100% do rachunku. Czyli odnowienie domeny np. 147 zł + kara za spóźnienie 147 zł. Fajnie, co? :(

nazwapl
15-12-2020, 11:24
Poproszono mailowo o zmianę wielkości konta na najmniejsze 100 gb za 200 netto
ale się nie dało - bo wg marketingu mniejsze serwery nazwa.pl mają za słane parametry


Przepraszamy za kłopot, który towarzyszył realizacji Państwa zgłoszenia.

Jeżeli jest taka możliwość - bardzo prosimy o kontakt z nami na adres nazwapl_tk@nazwa.pl (adres tylko do kontaktu w sprawach związanych z wyjaśnieniem tego typu kwestii zgłoszonych publicznie w Internecie), w celu wyjaśnienia tej konkretnej sytuacji. Zmiana planu hostingowego, przy odnowieniu usługi jest oczywiście możliwa, i nie ma tutaj żadnych dodatkowych warunków. Jedyne, co sprawdzamy, to czy usługi w obrębie danego serwera (konta hostingowego) spełniają parametry wskazane w specyfikacji usługi oraz Parametry Bezpieczeństwa usługi. Jeżeli poziom zajętości serwera jest taki, jak został wskazany w pierwszym poście, nie powinno być problemu ze zmianą pakietu na CloudHosting Start 100 GB.

Natomiast chcielibyśmy to także wewnętrznie wyjaśnić, dlaczego nie udzielono Państwu takiej odpowiedzi. Bardzo prosimy o skontaktowanie się z nami w celu weryfikacji tej usługi i tego konkretnego przypadku!

siristru
15-12-2020, 13:07
Dziękujemy nazwa.pl za reakcję i próbę rozwiązania problemu. Zwrócę uwagę na fragment wypowiedzi Grześka, która być może Wam umknęła:


Poproszono mailowo o zmianę wielkości konta na najmniejsze 100 gb za 200 netto
ale się nie dało - bo wg marketingu mniejsze serwery nazwa.pl mają za słabe parametry

Problem nie jest ze zmniejszeniem planu i przejście na mniejszy obszar dyskowy, tylko, że z tym związane jest obniżenie również INNYCH a pewnie istotnych parametrów hostingu.

nazwapl
15-12-2020, 13:31
Problem nie jest ze zmniejszeniem planu i przejście na mniejszy obszar dyskowy, tylko, że z tym związane jest obniżenie również INNYCH a pewnie istotnych parametrów hostingu.

Chcielibyśmy mieć możliwość zweryfikowania tych informacji, dlatego bardzo prosimy @grzesiek_w o kontakt z nami!

terra
18-12-2020, 21:59
Spróbujcie wydobyć z nich kod AUTHINFO :D . To chyba jedyna firma , w ktorej odbywa się to drogą papierową i trwa tygodnie.

nazwapl
19-12-2020, 11:39
Procedura dot. wnioskowania o informację autoryzującą domenę jest stała i znana każdemu abonentowi domeny, który rejestruje ją w nazwa.pl. Jest ona wpisana w Regulaminie usługi. Procedura ma na celu ochronę abonentów w przypadku składania wniosków przez osoby nieuprawnione, gdyż kod odsyłany jest przez nas za potwierdzeniem odbioru do abonenta domeny, co minimalizuje ewentualne ryzyko związane z tym, że kod trafi do osoby, która nie ma praw do domeny. Kody autoryzujące domenę pozwalają na przeprowadzanie tzw. elektronicznych cesji praw do domeny, a co za tym idzie, abonent w wyniku działania osób nieuprawnionych, które wejdą w posiadanie jego kodu, może utracić domenę. Stosowana przez nas procedura minimalizuje to ryzyko, że któryś z naszych abonentów utraci domenę przez nieuczciwe działania webmasterów czy pracowników w firmach.


To chyba jedyna firma

Wymagany jest wniosek z własnoręcznym podpisem. Można zatem wysłać wniosek albo po wydrukowaniu, wczesniej podpisując go własnoręcznie, albo w formie PDF (skan), e-mailem, z podpisem kwalifikowanym, który jest równoznaczny podpisowi własnoręcznemu.


i trwa tygodnie

Absolutnie nie jest tak, jak zostało napisane. Wnioski rozpatrywane są na bieżąco, w przypadku braku wątpliwości co do danych wpisanych na wniosku, odesłanie kodu authinfo realizowane jest w ciągu 1 dnia roboczego od otrzymania przez nas wniosku. Jeżeli zaistniało jakiekolwiek odstępstwo od tej zasady w jakimś konkretnym przypadku, który Pan opisuje, prosimy o kontakt z nami na adres nazwapl_tk(at)nazwa(dot)pl, przeanalizujemy tę kwestię i udzielimy wyczerpującej odpowiedzi w tym zakresie.

terra
19-12-2020, 18:27
Jeżeli zaistniało jakiekolwiek odstępstwo od tej zasady w jakimś konkretnym przypadku, który Pan opisuje, prosimy o kontakt z nami na adres nazwapl_tk(at)nazwa(dot)pl, przeanalizujemy tę kwestię i udzielimy wyczerpującej odpowiedzi w tym zakresie.

Ta formułka ma sugerować że jest inaczej niż jest :), to nie działa. Odstępstwem byłoby faktycznie załatwienie tego w jeden dzień lub kilka godzin, a NIE JEST zasady, otóż JEST TAK jak napisałem, dla wielu klientów przechodziłem tę procedurę, w pełni papierowo lub "pseudo" cyfrowo, nigdy nie trwało to krócej niż tydzień. Jest to śmieszne, zwłaszcza że u innych operatorów hostingu można to załatwić niemal od ręki.

Rozumiem, że pojawiły się problemy ze sprzedażą usług i trwa akcja marketingowa, ale na odchodzenie i niechęć klientów zapracowaliście przez dłuższy czas. Takie akcje niewiele dają, może zacznijcie od podstaw i poprawcie procedury oraz jakość usług.

PS. niezależnie od wszystkiego, gratulacje i plus za publikacje na forum i próbę bezpośredniego kontaktu z użytkownikami

nazwapl
20-12-2020, 09:16
Jeżeli w przyszłości będzie Pan miał jakiekolwiek zastrzeżenia co do czasu realizacji wniosku, zachęcamy do kontaktu z nami. Na każdym etapie realizacji wniosku można zweryfikować, co się z tym wnioskiem dzieje. Jeżeli wniosek jest wysyłany do nas pocztą lub kurierem, wówczas ma Pan możliwość zweryfikowania jak szybko do nas dotarł oraz kiedy został zrealizowany. Nasze pisma także przesyłane są pocztą rejestrowaną, aby uniknąć ewentualnych nieścisłości czy uwag dot. terminów.

Procedura dotycząca informacji autoryzujących domenę w nazwa.pl jest stała. Jest wpisana w regulaminie usługi utrzymania domeny internetowej. Nie jest to procedura cokolwiek opóźniająca czy utrudniająca, gdyż o informację autoryzującą domenę można wystąpić w każdym momencie rocznego okresu abonamentowego. Skierowanie domeny na serwery DNS innego operatora można wykonać poprzez Panel Klienta, w którym domena jest wpisana. Zatem abonent usługi może świadomie podjąć decyzję i o skierowaniu domeny na zewnętrzne DNSy i o ewentualnej zmianie firmy, w której opłaca domenę. Nazwa.pl to największy w Polsce rejestrator domen, i jedyny w Polsce akredytowany rejestrator domen globalnych. W naszej firmie zostało dotychczas zarejestrowanych ponad 4.000.000 domen internetowych. W każdym dniu spotykamy próby przejęcia domen przez nieuczciwe podmioty. Procedura, którą stosujemy nie ma na celu utrudnianie czegokolwiek, tylko zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa prawa do domeny. Tak jak zostało to wcześniej wspomniane, wniosek można wysłać do nas zarówno pocztą, jak i e-mailem w PDFie (z podpisem kwalifikowanym).

grzesiek_w
02-01-2021, 17:54
Odpisałem na maila nazwa.pl podając nazwę firmy której dotyczył opisany przypadek

W poprzednim tygodniu kolejny klient zapomniał opłacić domenę na czas - i oczywiście miał płacić x2 - w drodze wyjątku zmniejszono tę kwotę
Oczywiście chce zmienić firmę która rejestruję domeny - od pewnego czasu polecałem linuxpl.com - tyle że następca tej firmy już nie jest godny polecenia.
Miałem przypadki że klient wolał nie płacić i zmienić domenę i rejestratora bo się zdenerwował zwyczajnie

Czy jest na rynku jeszcze jakaś firma która liczy sobie 10zł netto miesięcznie za utrzymanie starszych wersji PHP ?
na nowych serwerach nazwa.pl :
- minimalna baza danych to 2GB - realnie przy małej stronie zajmuje ona 20mb - i jest to rezerwowane z części na pocztę a nie na strony
- minimalne konto pocztowe 5GB
- stały podział 50% na pocztę - 50% na www

Te limity zniechęcają

Cena 1 GB - jest atrakcyjna gdyby nie te limity
cyberfolks - 5GB za 160zł i nazwa.pl 100 GB za 246zł - tak jak pisałem wcześniej wiele firm trzyma pocztę na serwerach więc ciągle jest to atrakcyjne

i jeszcze jedno - klienci nazwa.pl dostają czasem w "gratisie" domeny z innymi końcówkami a po roku dzwonią zdziwieni że mają płacić za 4 domeny 600zł - czasem nie wiedzą która domena jest ich - to jest dopiero wnerwienie

nazwapl
02-01-2021, 20:10
i oczywiście miał płacić x2 - w drodze wyjątku zmniejszono tę kwotę

Zawsze staramy się podchodzić ze zrozumieniem do sytuacji klienta. Zachęcamy, aby realizować płatności w terminach, a nie po wyłączeniu usługi, gdyż w przypadku domen obowiązuje opłata dodatkowa zgodnie z cennikiem https://www.nazwa.pl/cennik/cennik-domen/


Czy jest na rynku jeszcze jakaś firma która liczy sobie 10zł netto miesięcznie za utrzymanie starszych wersji PHP ?

Korzystanie z aktualnych wersji PHP powinno być standardem. Decydując się na aplikację napisaną w języku PHP właściciel strony powinien zawsze korzystać z najnowszej wersji tego języka. Jak ważne jest korzystanie ze wspieranych wersji PHP wie każdy programista i webmaster, a także tego typu informacje można znaleźć w wielu publikacjach w Internecie, m.in. https://itbiznes.pl/poradnik/aktualizacja-php-predkosc-bezpieczenstwo/


stały podział 50% na pocztę - 50% na www

W podstawowym pakiecie CloudHosting Start, który dysponuje przestrzenią dyskową 100 GB, 50 GB można wykorzystać na pliki strony / ftp, a 50 GB można wykorzystać na pocztę i bazy danych. Koszt pakietu to 100 zł netto w pierwszym roku i 200 zł netto w odnowieniu.

grzesiek_w
21-07-2021, 12:25
Dziś odezwała się do mnie klientka której 5 lat temu robiłem stronę- serwera raczej chyba nie zakładałem ja.
1 strona na joomla i 1 konto pocztowe

Usługa Cena brutto
Usługa Wizytówka Start xxx.nazwa.pl z rozszerzoną ochroną DDoS, WAF i zabezpieczeniem SPF/DKIM/DMARC (1 rok) 553,50 zł
Obsługa starszych wersji PHP dla usługi xxxx.nazwa.pl (1 rok) 147,60 zł
Obsługa starszych wersji serwerów baz danych dla usługi xxxx.nazwa.pl (1 rok) 147,60 zł


cena domeny bez dyskusji - najwyższa na rynku - ale ja też mam tam kilka domen
obsługa starszych wersji PHP - ok 2 firmy na rynku to robią chyba ale ok klient aktualizował co prawda stronę ale nie wiedział jak zmienić wersję PHP

serwer 100 GB 553zł !!!
ja za 500 GB płace tam 400 netto czyli mniej niż 500zł

3 długie rozmowy z konsultantem przeprowadzone przez klienta niewiele dały - ja nie chciałem dzwonić
po 1 rabat 10%
finalnie klientka zapłaci 385 netto za 100GB
prośba o zmianę Wizytówka Start na CloudHosting START - nie da się
nie ma czegoś takiego w cenniku - na stronie głównej nazwa.pl 100GB kosztuje za pierwszy rok 100zł netto za kolejne 200zł netto
konsultant twierdził też że wizytówka jest gratis

nazwapl
21-07-2021, 14:06
[...] prośba o zmianę Wizytówka Start na CloudHosting START [...]

Tym razem nasza prośba - o kontakt przez prywatną wiadomość! Zweryfikujemy ten temat dokładnie!

Bazyl
21-07-2021, 15:13
Tia...

W zeszłym roku przenosiłem od Was klienta, któremu wystawiliście fakturę na ok. 2 tys.
Teraz za serwer i domenę płaci ok. 200zł

Tak że tego...

nazwapl
21-07-2021, 15:40
Cena usługi wynika z opcji, którą klient posiada. Zmiany serwerów są możliwe, chyba, że przekraczane są jakieś parametry hostingu. Pojemność to nie jedyny parametr hostingu. Wszystkie z nich podane są na stronie https://www.nazwa.pl/parametry-bezpieczenstwa/.

wrunger
27-07-2021, 14:21
Jeśli, macie kilka stron, to ja polecam nazwę, natomiast dla mniejszej raczej taniej wyjdzie sporo alternatyw, które nie mają złych parametrów.

siristru
27-07-2021, 14:56
Jeśli, macie kilka stron, to ja polecam nazwę

Dziękuję, nie skorzystam. Nie przy tych cenach i nie przy takim traktowaniu klientów (zaskakujące koszty, overselling, włączanie znienacka funkcji dla strony w panelu klienta nie dostępnych w panelu admin serwera, biedny panel admina serwera, no i ten numer z płatną umową powierzenia danych RODO i obowiązkowym i płatnym audytem - wtedy mnie straciliście na dobre).

Nie ma szans bym wrócił ani polecił ich usługi... a wręcz odradzam i zachęcam do innych.

terra
07-08-2021, 18:24
"a taki był fajny - amerykański" :D