PDA

Zobacz pełną wersję : Różne wyniki wyszukiwania w Google dla tej samej strony?



rkonik
08-01-2024, 00:24
Mam zagwozdkę której nie rozumiem. Być może coś się zmieniło w Google a ja to przeoczyłem i nie rozumiem co się dzieje. Chodzi o stronę która jest już w indeksach Googla ponad dwa miesiące.
Ku mojemu zaskoczeniu strona główna powiedzmy https://strona.pl ma inny tytuł w wynikach wyszukiwania w zależności od frazy którą wpiszę. Kombinuję z różnymi frazami tak abym uzyskał wynik dla głównej strony i za każdym razem jest inny tytuł i inny opis.
Nie zauważyłem aby to występowało dla innych zakładek np /kontakt /o-mnie itd.

O co chodzi czy Google coś zmienił? Nie dość, że wyświetla mi wyniki spersonalizowane co jedni lubią a inni przeklinają. To jeszcze personalizuje mi tytuł i opis wyniku wyszukiwań?

siristru
08-01-2024, 20:17
Ten sam URL? Masz tam jakieś np. OG tagi?

rkonik
09-01-2024, 10:39
Tak ten sam URL. Zauważyłem to wyłącznie przy głównym adresie. Nie wiedzę tego w innych zakładkach. Tak mam tagi OG:
Nie chcę publikować tutaj adresu strony ponieważ klient sobie tego nie życzy. Jeżeli jesteś zaciekawiony wyników mogę wysłać Ci zrzuty do wglądu.

siristru
09-01-2024, 11:46
A masz podpiętą pod stronę Google Search Console?

rkonik
10-01-2024, 13:08
Tak mam podpięte i wszystko jest ok. Google nie zgłasza mi żadnych problemów co ciekawe gratuluje zwiększania kliknięć :)
Tak samo jak w wyszukiwarce użyję "site:............" to mam inny wynik. Mam na myśli tytuł który wyświetla się w wynikach wyszukiwarki.

Tak się zastanawiam czy Google dopasowuje tytuł wyniku wyszukiwania w zależności od zapytania, które wpiszę w wyszukiwarkę. Czy jest to testowanie Googla które może przypominać testy A/B

gabinetzabiegowy
13-01-2024, 14:01
Witam. Podepnę się.
Moja strona tez kilka razy dziennie zmienia swoją pozycję, a wizytówka google wręcz szaleje.
Od czego to zależy?
Stronę mam 10 lat więc powinna być w miarę stabilna...

AuraPython
25-01-2024, 12:42
Tytuł w wynikach wyszukiwania jest ustalany przez Google w 100% przypadków gdy przekracza 60 znaków ze spacjami. W innych przypadkach może go zastąpić, albo nie. Jeżeli wyszukiwarka uzna że jej tytuł lepiej opisuje zawartość strony, to należy go zmodyfikować :) W razie dodatkowych pytań proszę o kontakt: https://feb.net.pl/kontakt

rkonik
27-01-2024, 15:35
Tytuł w wynikach wyszukiwania jest ustalany przez Google w 100% przypadków gdy przekracza 60 znaków ze spacjami. W innych przypadkach może go zastąpić, albo nie. Jeżeli wyszukiwarka uzna że jej tytuł lepiej opisuje zawartość strony, to należy go zmodyfikować :) W razie dodatkowych pytań proszę o kontakt: https://feb.net.pl/kontakt

Nie chodzi o to, że Google decyduje o tym jaki tytuł się znajdzie w wynikach wyszukiwania. Również nie o to, że Google zmieni tytuł na taki jaki uzna za właściwy.
Chodzi o to że tytuł wyświetlany w wynikach jest inny i tak jakby zależał od tego co wpiszemy.
Dla ułatwienia rozmowy powiedzmy że domena to mojafirma.pl
Jeżeli w wyszukiwarkę wpiszę "mojafirma" wyskakuje wynik dla strony głównej z tytułem "moja firma - strony joomla"
Ale jak wpiszę w wyszukiwarce "strony www mojafirma" wówczas otrzymuję wynik dla strony głównej "moja firma - strony www"
jak wpiszę coś innego to ponownie dla wyników wyszukiwania zmienia się tytuł na jeszcze inny.
Co ciekawe zauważyłem że to dotyczy wyłącznie strony głównej czyli domeny a nie zakładek typu mojafirma.pl/omnie
Tak samo opis jest zmieniany w zależności od zapytania w wyszukiwarce.

Podkreślę że podana nazwa domeny i frazy w zapytaniach są jedynie przykładem do dalszej rozmowy a nie promowaniem jakiegoś konkretnego rozwiązania lub firmy.

terra
03-02-2024, 19:12
1. pozycja w rankingu nie jest stała i zależy od algorytmu implementowanego przez wielkie G, tutaj są oficjalne zmiany https://status.search.google.com/products/rGHU1u87FJnkP6W2GwMi/history

2. Każda zmiana wpływa na wyniki i skoki w wyszukiwarce

3. O tytule i opisie strony decyduje właściciel strony , wypełniające meta tag TITLE oraz DESCRIPTION , to pierwszy podstawowy krok. UWAGA, ale tylko pozornie, aktualne algorytmy analizują całą stronę i po analizie semantycznej, konfrontują to z metadanymi, wg stosowanych algorytmów, ostatecznie nadają opis i tytuł, zgodny z metadanymi lub nie.

4. Za każdym razem, gdy wpisujemy zapytanie, to algorytm pracuje na nowo, więc ta sama strona może pojawiać się w różnych zapytaniach, z różnym opisem.

5. Jeśli podstrona, niewiele różni się semantycznie od podstrony, to wskazana zostanie strona główna.