PDA

Zobacz pełną wersję : przydatne programiki



alegorn
06-06-2007, 08:36
jeśli już był taki temat - skasować (szukałem ale nie znalazłem - choć nie szukałem zbyt intensywnie).


ciekawi mnie jaki macie zestaw narzędzi do pracy. nie będę udawał idioty i nie odkryje ameryki stwierdzeniem ze odpowiedni zestaw narzędzi - to polowa sukcesu (a na pewno polowa mniej pracy)

a wiec może ja zacznę.
jestem raczej programista, wiec zestaw jest bardziej w tym kierunku, czyli php, js, css, itp.

browsery.
wiadomo, zainstalowane i ie(7 obecnie) opera i ff, wcześniej (czyt przed ostatnim formatem) była jeszcze mozilla
do pracy na codzien uzywam ff. oczywiscie z dodatkami.
z dodatków jakie mogę polecić to firebug i web developer (mam ich wiecej, ale te dwa przydaja sie bardzo w pracy)

edytorki.
hm no coz, to zalezy co pisze :]
używam 4 programików, notepad ++, pajączek, PSPad, i topstyle lite
o ile z ostatnim nie musze chyba wiele tłumaczyć (przydatny jeśli ktoś nie pamięta w 100% css)

notepad ++. jak dla mnie jeden z najlepszych programików. bardzo dobrze i czytelnie!! wyświetla kod. bardzo dobry jeśli mam do poprawienia czyjś kod.
ma jedna wade. nie obsluguje iso 8859-2, jesli cos jest w utf, lub po angielsku, to tylko tym.

no skoro jestesmy przy znakach narodowych, to na scene wkracza pajaczek. edytorek sam w sobie dosc dobry (choc troche mu brakuje, jak dla mnie) w kwestii konwertowania mistrz :D

PSPad - bodajże czeski wynalazek, od czasu do czasu bawię sie nim, jako ze nie ma problemów z polskimi fontami. jako ciekawostkę dołożę ze ma ciekawa możliwość kursor blokowy czy jak mu tam, chodzi o to ze można zaznaczać kolumny, czyli w pionie. nikogo chyba nie trzeba przekonywać jak to jest przydatne.

hmmm kiedyś używałem gvim jeszcze, bardzo mile i bardzo ciepło wspominam.

to tyle jeśli chodzi o kod.