Problem z trojanem
Wyniki 1 do 4 z 4

Temat: Problem z trojanem

  1. #1
    Debiutant
    Dołączył
    22-07-2009
    Wpisy
    1
    Punkty
    10

    Domyślny Problem z trojanem

    Mam taki problem. Wygląd mojej strony ulega zmianie, sprawdziłam i w pliku index.php jedna linia została dodana. I jeden katalog o nazwie half34 został utworzony przez trojana.
    Jestem początkująca więc nie mam doświadczenia w takich przypadkach. Mam kilka pytań
    1. Wiem jak skanować pliki na lokalnym dysku ale nie wiem, czy można i jak skanować pliki na serwerze. Skasowałam wszystkie katalogi i pliki na serwerze, tabele bazy również, i wysłałam na serwer pliki i utworzyłam bazę z plików zapasowych zapisanych u siebie wcześniej. Po kilku dniach znowu mam ten sam problem z tym samym trojanem. Czy to znaczy że na serwerze jest trojan? I jak rozwiązać ten problem? Może trzeba postąpić inaczej?
    2. Kiedy próbowałam skasować pliki na serwerze w żaden sposób nie mogłam skasować half34. Próbowałam zmienić atrybut aby móc skasować ale mi się nie udało. Jak zatem można skasować taki i podobne katalogi, pliki?
    3. Czy oprócz index.php jakieś pliki również zostają zmienione?
    4. Mi się wydaje że musi być jakiś prosty sposób bo skasować i wysłać na serwer pliki zapasowe za każdym razem to przecież droga przez mękę.
    Jestem wdzięczna za każdą sugestię. Jeśli ktoś uzna że jestem leniwa i każe poczytać to proszę o konkretny temat, bo słowo "pomoc" znaczy zbyt wiele i jedocześnie nic konkretnego. Nie mam doświadczenia, jestem tylko zwyczajną osobą, która po godzinach chce coś pisać o swojej szkole. Strona jest na serwerze mojej szkoły.
    Dziękuję Wam za przeczytanie tego postu, i za ewentualną odpowiedź.
    Aga

  2. Pani Reklamowa
    Pani Reklamowa jest aktywna
    Avatar Panny Google

    Dołączył
    19-08-2010
    Skąd
    Internet
    Postów
    milion
    Pochwał
    setki
  3. #2
    Bywalec malkowitch awatar
    Dołączył
    26-02-2008
    Skąd
    Warszawa
    Wpisy