Praca grupowa - wprowadzanie danych
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Wyniki 1 do 10 z 13

Temat: Praca grupowa - wprowadzanie danych

  1. #1
    Nowicjusz
    Dołączył
    21-10-2008
    Wpisy
    11
    Punkty
    11

    Joomla! 3.6 Praca grupowa - wprowadzanie danych

    Poszukuję komponentu, który pozwoli mi zbierać dane z kilku punktów. Dane dotyczą sprzedaży, każdy punkt sprzedaży musi uzupełnić te same dane, które zapisują się w bazie. W centrali można sprawdzić ile danego towaru sprzedało się w danym tygodniu/dniu.

    Czy ktoś może mi podpowiedzieć, gdzie mogę znaleźć coś przydatnego.

    Dziękuję za pomoc.

  2. Pani Reklamowa
    Pani Reklamowa jest aktywna
    Avatar Panny Google

    Dołączył
    19-08-2010
    Skąd
    Internet
    Postów
    milion
    Pochwał
    setki
  3. #2
    Wiarus siristru awatar
    Dołączył
    28-05-2009
    Skąd
    Szczecin
    Wpisy
    2 303
    Punkty
    240

    Domyślny

    Może postawić sklep? W nim lista produktów i stany magazynowe.
    Każdy z punktów ma własny login, loguje się i zakupuje produkty.
    Uprościć nieco kroki sprzedaży i wygląd do listy i osiągniesz to co chcesz.
    Na Forum pomagam bezpłatnie ad maiorem Joomla gloriam
    Mimo pomocy na forum nie dajesz rady? Potrzebujesz by ekspert "zrobił to" za Ciebie?
    Napisz do mnie na PW. Argentum et Aurum nie zawsze jest konieczne ;)

  4. #3
    Nowicjusz
    Dołączył
    21-10-2008
    Wpisy
    11
    Punkty
    11

    Domyślny

    Serdecznie dziękuję za odpowiedź. Niestety w tym przypadku sklep się nie sprawdzi :-( Tutaj chodzi o to, aby każdy punkt przesyłam (to jest spożywka) ile towarów zostało zutylizowanych. W centrali muszą mieć możliwość sprawdzenia ile danego dnia sztuk danego towaru poszło do kosza.

  5. #4
    Senior nikszal awatar
    Dołączył
    07-09-2006
    Skąd
    FNW
    Wpisy
    5 278
    Punkty
    191

    Domyślny

    Żadnego rozszerzenia o wymaganej funkcjonalności i z wykorzystaniem Joomla nie znajdziesz.

    Zastanów się, czy nie byłoby najtańszym rozwiązaniem użycie arkusza kalkulacyjnego w chmurze. Google to umożliwia. Arkusz zbiorczy dla centrali i osobne arkusze w tym samym skoroszycie zabezpieczone hasłem dla każdego z punktów handlowych. Można do tego celu wykorzystać któryś z programów ERP, ale cena miesięcznej subskrypcji w porównaniu z wybranym produktem z pakietu Office zwala z nóg.

    Gdybyś zdecydował się na Excela to i tak ktoś z centrali musi mocno nadwyrężyć swoje szlachetne cztery litery (siedząc) pracując nad wprowadzeniem listy produktów (kod artykułu, nazwa, ewentualnie cena zakupu/sprzedaży). Później to już bułka z masłem, bo można wykorzystać standardowe funkcje arkusza (filtrowanie po kodzie produktu i nazwie, autosuma ilości produktów, wartość, data wprowadzenia itp.).
    Zanim zapytasz na Forum:
    1. Przeszukaj wątki.
    2. Poszukaj odpowiedzi na wiki.
    __________________________________________________ _________________
    Książki oddane na makulaturę dowodzą, że cierpliwość papieru też ma swoje granice.

  6. #5
    Bywalec terra awatar
    Dołączył
    26-05-2017
    Skąd
    Wrocław
    Wpisy
    397
    Punkty
    47

    Domyślny

    Joomla jako podstawa dla takiego rozwiązania to bardzo dobry sposób, ze względu np. na wbudowany system uprawnień, ale to wymaga przygotowania dedykowanego komponentu, więc w przypadku zainteresowania priv.

  7. #6
    Nowicjusz
    Dołączył
    21-10-2008
    Wpisy
    11
    Punkty
    11

    Domyślny

    Niestety chyba będę musiał iść w kierunku chmury. Dziękuję za kierunkowskaz :-)

  8. #7
    Bywalec terra awatar
    Dołączył
    26-05-2017
    Skąd
    Wrocław
    Wpisy
    397
    Punkty
    47

    Domyślny

    Arkusz w chmurze ? Nie polecam, ze względu na budowę samego excela i jego problemy ze współdzieleniem, a do tego dojdzie koszt chmury. Skóra nie warta wyprawki. Koszt w okresie użytkowania, z pewnością przekroczy koszt budowy rozwiązania dedykowanego.

  9. #8
    Senior nikszal awatar
    Dołączył
    07-09-2006
    Skąd
    FNW
    Wpisy
    5 278
    Punkty
    191

    Domyślny

    Cytat Wysłane przez terra Zobacz wiadomość
    Nie polecam, ze względu na budowę samego excela i jego problemy ze współdzieleniem,.
    Co brakuje Excelowi? Na pewno można utworzyć przy jego pomocy więcej potrzebnych funkcji niż w "dedykowanej" aplikacji php. Problemy ze współdzieleniem? Jedno konto w google, jeden skoroszyt i odpowiednia w nim ilość arkuszy. Każdy zabezpieczony oddzielnym hasłem.


    Cytat Wysłane przez terra Zobacz wiadomość
    a do tego dojdzie koszt chmury. Skóra nie warta wyprawki.
    Nie przesadzaj. Póki co konto google jest bezpłatne, jak również przechowywane w nim dokumenty, w tym arkusze kalkulacyjne.

    Cytat Wysłane przez terra Zobacz wiadomość
    Koszt w okresie użytkowania, z pewnością przekroczy koszt budowy rozwiązania dedykowanego.
    Z pewnością... to jutro będzie nowy dzień. Koszt budowy "rozwiązania dedykowanego", pomijając potrzebę okresowej modyfikacji aplikacji i zapewnienie bezpieczeństwa z pewnością będzie wyższy od rozwiązania darmowego, które oferuje google.
    Zanim zapytasz na Forum:
    1. Przeszukaj wątki.
    2. Poszukaj odpowiedzi na wiki.
    __________________________________________________ _________________
    Książki oddane na makulaturę dowodzą, że cierpliwość papieru też ma swoje granice.

  10. #9
    Bywalec terra awatar
    Dołączył
    26-05-2017
    Skąd
    Wrocław
    Wpisy
    397
    Punkty
    47

    Domyślny

    Cytat Wysłane przez nikszal Zobacz wiadomość
    Co brakuje Excelowi? Na pewno można utworzyć przy jego pomocy więcej potrzebnych funkcji niż w "dedykowanej" aplikacji php. Problemy ze współdzieleniem? Jedno konto w google, jeden skoroszyt i odpowiednia w nim ilość arkuszy. Każdy zabezpieczony oddzielnym hasłem.
    Do pracy grupowej niemal wszystkiego, pominę oczywistość, że excel to nie baza danych. Zajmuję się IT niemal 30 lat (w dużej mierze w skali enterprise) i wykorzystywanie Excela do pracy współdzielonej, to jest zawsze problem NAWET NA LOKALNYM DYSKU SIECIOWYM. Nikszal jeśli sądzisz że współdzielony arkusz przebije funkcje ACL Joomla i równoległą pracę z bazą danych, to znaczy, że masz małe doświadczenie w tym zakresie.

    Cytat Wysłane przez nikszal Zobacz wiadomość
    Nie przesadzaj. Póki co konto google jest bezpłatne, jak również przechowywane w nim dokumenty, w tym arkusze kalkulacyjne.
    jak sądzę mówisz od google drive, które jest dla osób indywidualnych, nie dla firm.

    Cytat Wysłane przez nikszal Zobacz wiadomość
    Z pewnością... to jutro będzie nowy dzień. Koszt budowy "rozwiązania dedykowanego", pomijając potrzebę okresowej modyfikacji aplikacji i zapewnienie bezpieczeństwa z pewnością będzie wyższy od rozwiązania darmowego, które oferuje google.
    Oczywiście wszystko można robić "kijem i sznurem konopnym", ale kiedy mówię o użytkowaniu w czasie to mam na myśli takie rzeczy jak ROI i TCO. Korzystanie z głową z chmury w pracy grupowej, zaczyna się tam, gdzie zaczynają się web services. Właściwe byłoby mówienie o Excelu .Net i Azure, a to już inna historia i koszty.

  11. #10
    Wiarus siristru awatar
    Dołączył
    28-05-2009
    Skąd
    Szczecin
    Wpisy
    2 303
    Punkty
    240

    Domyślny

    Cytat Wysłane przez terra Zobacz wiadomość
    Do pracy grupowej niemal wszystkiego, pominę oczywistość, że excel to nie baza danych. Zajmuję się IT niemal 30 lat (w dużej mierze w skali enterprise) i wykorzystywanie Excela do pracy współdzielonej, to jest zawsze problem NAWET NA LOKALNYM DYSKU SIECIOWYM. Nikszal jeśli sądzisz że współdzielony arkusz przebije funkcje ACL Joomla i równoległą pracę z bazą danych, to znaczy, że masz małe doświadczenie w tym zakresie.
    Naturalnie, że nie przebije ACL Joomli... ale w pracy zespołowej faktycznie daje radę. Pracuję w zespole testingowym i arkusze Google Sheet są podstawą naszej pracy jako Testing Documents. Tam utrzymujemy przypisanie do historyjek, statusy testów etc i sprawdza się bardzo dobrze. W wersji dla firm utrzymywana jest historia wiec można też przeglądać co było robione i przez kogo ale zrobić roll back.
    Na Forum pomagam bezpłatnie ad maiorem Joomla gloriam
    Mimo pomocy na forum nie dajesz rady? Potrzebujesz by ekspert "zrobił to" za Ciebie?
    Napisz do mnie na PW. Argentum et Aurum nie zawsze jest konieczne ;)

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Grupowa zmiana autora artykułu
    przez pawciok1989 na forum Administracja - ogólnie
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post/autor: 20-07-2018, 13:06
  2. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post/autor: 22-02-2012, 15:07
  3. wprowadzanie strony na localhost
    przez savail na forum Administracja składnikami
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post/autor: 05-02-2008, 21:02
  4. Edytor & wprowadzanie kodu
    przez martin na forum Administracja składnikami
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post/autor: 03-04-2006, 17:54

Reguły pisania

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz dodawać wypowiedzi
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz poprawiać swoich postów
  •