O wyświetlaniu zdjęć i grafik w Joomla!
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Wyniki 1 do 10 z 12

Temat: O wyświetlaniu zdjęć i grafik w Joomla!

  1. #1
    Przeglądacz
    Dołączył
    18-01-2008
    Wpisy
    34
    Punkty
    11

    Joomla! 4.x O wyświetlaniu zdjęć i grafik w Joomla!

    Niemal od początku mojej przygody z Joomla! (dodam, że nie jestem programistą, tylko entuzjastą Joomla! - tworzę strony dla stowarzyszeń NGO już chyba od ponad 20 lat), do wyświetlania na stronach w artykułach i modułach używam dodatku Multithumb. Jest to znakomity dodatek dla Joomla, który automatycznie tworzy miniatury i po kliknięciu miniatury na stronie, wyświetla wyskakujące okienko z oryginalnym obrazem. Użytkownicy Joomla! do wersji 3.10.12 zapewne znają niezwykłe możliwości tego darmowego dodatku, ale ci, co używają Joomla! od wersji 4.0 tym dodatkiem nie będą zainteresowani, bo niestety na nowej Joomla! 4 Multithumb nie działa. Autor tego dodatku (kolejny od wersji 2.0) ostatnie aktualizacje zakończył w roku 2015 na wersji 3.72. Co prawda w listopadzie 2022 r. zamieścił na GitHub aktualizację Multithumb 4.0, ale oprócz tego, że da się on zainstalować na Joomla! v.4, to jego użyteczność jest niewielka, żeby nie powiedzieć, że żadna.
    Zanim pojawiła się produkcyjna wersja Joomla! 4, były zapowiedzi autorów tego CMS-a, że w jądrze Joomla! 4 znajdzie się rozwiązanie podobne do tego, jakie we wcześniejszych wersjach Joomla! oferował dodatek Multithumb. Niestety rozwiązania dotyczące prezentacji zdjęć w czwórce poszły w innym kierunku.
    W Joomla! 4 można zainstalować dodatek sigplus, który w pewnym zakresie może zastąpić Multithumb, ale mimo swoich zalet i bogactwa rozwiązań przy prezentacji obrazków na stronie, nie posiada tych funkcjonalności, które ma Multithumb w Joomla! 3.
    Czego najbardziej brakuje innym dodatkom w stosunku do rozwiązań z Multithumb: